J-m@n schreef:
Even een update van mijn bevindingen voor dit probleem tot nu toe...
Ik heb de map materialen eens uit de map van sketchup geknipt en op de server geplaatst. Bij het de instellingen van de bestandslocaties heb ik laten verwijzen naar die map op de server. Resultaat is dat sketchup gewoon geen materialen meer inlaad tijdens het opstarten. Hij mist dus de map materialen in zijn eigen programmamap. Dit lijkt er dus hard ingeprogrammeerd te zijn. Een andere bestandslocatie opgeven bij de instellingen heeft hier geen invloed op. Deze servermap wordt alleen benaderd als je in de materiaalbrowser van sketchup zelf een "collection" wil toevoegen. Op dat moment wordt er verwezen naar die specifieke bestandlocatie (op de server).
Een momenteel werkende oplossing is om de materiaalmap in de eigen programmamap lekker te laten staan en een tweede gedeelde map op de sever te plaatsen. In de materiaalbrowser van sketchup voeg je een collectie toe aan je "favorites". De servermap komt dan uiteindelijk in het pulldown-menu van de materialen te staan (weergegeven naam is de naam van de map op de server). Bij het selecteren van deze naam krijg je keurig de bibliotheek van de server waar iedereen zijn spul aan kan toevoegen. Deze map wordt ook onthouden bij het afsluiten van sketchup.
Deze oplossing is natuurlijk niet exact wat ik voor ogen had maar levert naar mijn idee wel een werkbare oplossing op.
gr. J-m@n
J-m@n,
Jouw laatste oplossing is ook de oplossing op mijn werk.
Materialen-bestand op de andere server. Op de locale machines kunnen wij de locatie van dat map oproepen en gebruiken.