Nou, dat bewees maar weer eens dat ik nog heel veel te leren heb op SU-gebied...
Allereerst al even lastig om te verzinnen wat ik uberhaupt wilde maken, kwam iets tegen van een fontein op zonne-energie, maar die sprak me niet echt aan, en kwam toen uit bij een lashelm waar ik tijdens een cursus mee heb mogen werken.
(werkt op zonne-energie, slaat automatisch op donker als je begint te lassen en voedt zich hierna met dit licht)
Het idee was er dus. Nu alleen de uitvoering nog.
Foto's op internet gezocht, iets van een voorkant en iets van de zijkant en dan geprobeerd om een blok te maken dat aansloot bij deze maten. Het geheel van beide kanten overgetrokken, pushpull gebruikt en intersect en daarna gaan wissen wat ik niet nodig had.
Nu had ik de grove vorm waarmee ik verder moest, maar toen liep ik dus vast. (en was toen al ruim over de tijdslimiet heen ook volgens mij).
Wel een leuke manier in ieder geval om 'gedwongen' te worden om na te denken hoe je iets op kunt lossen (want dit is eigenlijk wel de manier zoals ik die ook gebruik bij het beeldhouwen. Een (rechthoekig) stuk steen, tekening aan een kant zetten, alles wegslijpen tot aan de lijn, kwartslag draaien, de andere tekening erop (wat dan al moeilijk is omdat de steen dan uiteraard niet meer recht loopt) en ook weghalen. Dan heb ik ook de grove vorm en dan begint hetzelfde moeilijke werk wat ik in SU dus ook niet zo maar op weet te lossen. (maar wat ik eigenlijk wel wil weten omdat ik dan mijn beelden vast kan zien in SU voordat ik met de slijptol aan de slag ga).
Hoe dan ook, hier mijn poging in deze opdracht (die dus ruim over de tijd is gegaan)
De gewone tekening, het draadmodel en een tekening van wat ik eigenlijk probeerde te maken.