Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

• Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
  Afdrukweergave

Walk plug-in?
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 30 okt 2008, 10:16 

Hoi iedereen!

Bestaat er iets als een walk-plug-in? Heb namelijk een heel huis geconstrueerd maar vind de mogelijkheden om door het huis te lopen erg beperkt.
Het mooiste zou zijn als er een soort van 3dShooter plug-in is. Dus dat je dmv de pijltjestoetsen en mbv een crosshair door het huis kan lopen. Want van de walk optie wordt je echt niet vrolijk. Het is traag en omslachtig. Verder valt continui je beeld weg doordat er weer een muur in de weg zit.

Is er dus een dergelijke plug-in of heeft iemand nog andere tips voor het optimaal door een huis heen lopen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Walk plug-in?
BerichtGeplaatst: 30 okt 2008, 12:43 
Site Admin

kijk hier eens

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 30 okt 2008, 21:09 

gewoon je filmpje maken met allemaal kleine stapjes met gelijke intervallen en zonder wachttijden.
Ooghoogte kun je instellen zodat hij niet omhoog en omlaag gaat.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 30 okt 2008, 22:06 

scotty018 schreef:
Hoi iedereen!

Bestaat er iets als een walk-plug-in? Heb namelijk een heel huis geconstrueerd maar vind de mogelijkheden om door het huis te lopen erg beperkt.
Het mooiste zou zijn als er een soort van 3dShooter plug-in is. Dus dat je dmv de pijltjestoetsen en mbv een crosshair door het huis kan lopen. Want van de walk optie wordt je echt niet vrolijk. Het is traag en omslachtig. Verder valt continui je beeld weg doordat er weer een muur in de weg zit.

Is er dus een dergelijke plug-in of heeft iemand nog andere tips voor het optimaal door een huis heen lopen?

Het is eigenlijk meer een kwestie van oefenen. Bovendien kun je er zelfs mee traplopen naar andere verdiepingen, automatisch de trap volgend.

De loopsnelheid hangt af van de vertikale afstand tussen kruis en cursor op het scherm.
De ´rondkijk´-snelheid hangt af van de horizontale afstand tussen kruis en cursor op het scherm.
Schuine afstanden combineren beide (loop en rondkijken) waardoor je vloeiend de hoek om loopt, de gang door, de trap op en van kamer naar kamer.
Bovendien moet je toetscombinaties leren gebruiken. 'Walk' +Ctrl versnelt, Je bent in een paar tellen door je huis heen.

Met 'Walk' +Alt bestaan muren niet. Je loopt er dus dwars doorheen.
'Walk +Alt +Ctrl zorgt dat je overal met grote snelheid dwars doorheen dendert.

'Walk'+Shift verandert je ooghoogte bij verticale afstand tussen kruis en cursor.
Of bij horizontale afstand tussen kruis en cursor verplaats je als kijker ook horizontaal.
Bij schuine afstand krijg je een combinatie van beide bewegingen.
'Walk' +Shift +Ctrl versnelt dit nog eens.
Pijltjestoetsen al dan niet met Shift, Ctrl en/of Alt doen hetzelfde.
Tijdelijk het muiswieltje ingedrukken geeft je 'Rondkijk' (Look Around) en met Shift erbij zijdelinks of verticaal verplaatsen 'Pan'
Op ieder moment kun je numeriek je ooghoogte invoeren.

Ik heb zeker nog e.e.a. vergeten maar het lijkt me niet echt beperkt.
Als je oefent krijg je vloeiende animaties. Nu nog recorder aan en je kan leuke filmpjes maken.
Ik hou het liever bij 'life' lopen door het model.

Wo3Dan

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 30 okt 2008, 23:31 

Thanx!!

Ben nog een newbie met Sketchup dus zulke info kan ik goed gebruiken :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 02 nov 2008, 18:48 

Hi,

Citaat:
Het is eigenlijk meer een kwestie van oefenen. Bovendien kun je er zelfs mee traplopen naar andere verdiepingen, automatisch de trap volgend.

Het kan aan mij liggen dat ik iets niet snap, Google SketchUp is GREAT, maar die walk optie is flut.

Ik heb een groot gebouw geconstrueerd van 100 bij 100 meter maar nog vlieg ik bij de laagste snelheid in 3 seconden helemaal naar de andere kant.
Naar rechts sturen en dan weer naar links doet mij telkens tegen de rechter muur vastlopen.

Nou ben ik vrij goed in game-helicopters en vliegtuigen besturen maar dit werkt niet.

Ik vermoed dat er nog andere parameters in het spel zijn die meespelen.

Iemand enig idee?

gr.

Henk

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 02 nov 2008, 22:15 

gshvw schreef:
Nou ben ik vrij goed in game-helicopters en vliegtuigen besturen maar dit werkt niet.
Het heet 'Walk' (through), niet 'Fly through' :evil:

gshvw schreef:
Ik heb een groot gebouw geconstrueerd van 100 bij 100 meter maar nog vlieg ik bij de laagste snelheid in 3 seconden helemaal naar de andere kant.
De loopsnelheid hangt af van de vertikale afstand tussen kruis en cursor op het scherm.
De ´rondkijk´-snelheid hangt af van de horizontale afstand tussen kruis en cursor op het scherm.
Schuine afstanden combineren beide (loop en rondkijken) waardoor je vloeiend de hoek om loopt, de gang door, de trap op en van kamer naar kamer.

Het lukt me om met een miniem slakkengangetje (bijvoorbeeld 1m/minuut) door een gebouw te bewegen in elke gewenste richting, voor en achteruit.

gshvw schreef:
Naar rechts sturen en dan weer naar links doet mij telkens tegen de rechter muur vastlopen.
Met 'Walk' +Alt bestaan muren niet. Je loopt er dus dwars doorheen.
Dit laatste is voor een goede 'Walk through' natuurlijk niet echt een optie maar als je te snel gaat knal je zeker ook overal tegenop en verlies je de controle. Even achteruit , iets draaien en dan weer langzaam vooruit. Flink oefenen! Meer kan ik er echt niet van maken.

Wo3Dan

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 01 dec 2008, 21:36 

Wo3Dan schreef:
Nu nog recorder aan en je kan leuke filmpjes maken.

Hebben we ergens een recorder in de aanbieding dan? Ik wil graag met je beschrijving aan de slag, bedankt!

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]