Naja, het principe heb je in elk geval onder de knie, ik teken bijna nooit interieurs, maar alles kan met Sketchup!
http://www.sketchupforum.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=518 Dit is een huis wat ik vrij gedetailleerd getekend heb, en zie ook maar eens bij de andere topics in dit deel, dan krijg je indruk van wat er mogelijk is.
Maar als ik jou was zou ik als volgt doen:
teken alleen de wanden en vloeren en ramen enzo en geef alles een kleurtje met

Dan open je

en zoek je (in het engels) op kasten, banken, tafels, stoelen etc. Dit kun je door erop te klikken zo in je model importeren, dit zijn dan groupen, door te dubbelklikken op een group open je hem en kun je eventueel de kleuren en materialen aanpassen met

. Met scale (

) kun je de grootte aanpassen door op de groene hoeken te klikken (beetje mee expirimenteren, je kan namelijk ook 1 kant op scalen, dan wordt het alleen langer of hoger).
Voor een iets realisticher geheel kan je nog schaduw aanzetten (

). Als laatste kun je bij
window/style wat proberen met andere styles, je krijgt dan bijvoorbeeld een olieverf afbeelding van je tekening.
Als je echt verder wilt en ook wilt gaan renderen moet je er rekening mee houden dat je geen blauwe vlakken meer ziet zoals op je voorbeelden, dit kun je wit maken door er met de rechtermuisknop op te klikken en reverse faces te klikken. (renderprogramma's zien de blauwe kant niet). En ik vind dat blauw ook niet mooi staan. Maar als je met

alles een kleurtje geeft is dat ook weg natuurlijk.
Suc6, en ik ben benieuwd naar de vorderingen!