Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

• Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
  Afdrukweergave

Google Earth verschoven??
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 30 maart 2010, 21:46 

Kan het zijn dat er binnen Google Earth iets verschoven is? Al mijn modellen die al een langere periode goed stonden in GE zijn sinds een paar dagen allemaal 5 a 10 meter verschoven in noordwestelijke richting. Het geldt zowel voor de modellen die wel en niet goedgekeurd zijn. :o
Als ik kijk op GE dan zie ik bijvoorbeeld in het plaatsje Bredevoort (in het oosten van het land) dat ook daar alle gebouwen die door 1 persoon zijn geplaatst plotseling allemaal niet meer goed staan.
Ook op andere plaatsen zie ik het, al heb ik het idee dat het niet overal (even erg) is.
Hebben hier nog meer mensen last van of heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Hier een model van mij die plotseling meters verkeerd staat:
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=95bc74fe08f2e6d6e82c5e0115cdb82b

Alvast bedankt voor een reactie!! Groeten, Henk

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Google Earth verschoven??
BerichtGeplaatst: 30 maart 2010, 23:58 

Misschien dat ze alvast inspelen op tectonische verschuiving? :lol:

Maar serieus, geen idee. Mailtje aan Google sturen zou wellicht opheldering kunnen geven...

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 31 maart 2010, 14:08 
Site Admin

Hm, heb inderdaad ook last van dit probleem. Nou weet ik dat SketchUp en GE lange tijd niet lekker samenwerkte. Vooral bij gebouwen met een groot oppervlak moest je het model in SU ca. 2 graden draaien om hem in Ge goed gepositioneerd te krijgen. Misschien dat dit nu eindelijk heeft opgelost, maar dan was het niet zo'n slimme zet om alle read upgeloade modellen te "fixen"...

Al contact met Google gehad?

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 31 maart 2010, 20:39 

Ik heb een antwoord van Google en er zit denk ik niets anders op dan de modellen opnieuw op de juiste locatie te plaatsen en daarna weer aan te bieden aan Google :(
Toch bedankt voor het meedenken!

Hier het antwoord van Google:

Hi, Thank you for your note. Please be aware that we don't currently providesupport in your language. In addition, the problem you've described is anoccasional issue when we release new imagery in Google Earth. Although we are working on a solution to this problem, at this pointyou'll need to go back into each of those models and manually move them tothe new location in Google Earth. Once you upload them to the 3DWarehouse, we will re-review them, and they should be re-included inGoogle earth. Thanks again for taking the time to write.

Groeten, Henk

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 31 maart 2010, 22:11 

H-man schreef:
Hi, Thank you for your note. Please be aware that we don't currently providesupport in your language. In addition, the problem you've described is anoccasional issue when we release new imagery in Google Earth. Although we are working on a solution to this problem, at this pointyou'll need to go back into each of those models and manually move them tothe new location in Google Earth. Once you upload them to the 3DWarehouse, we will re-review them, and they should be re-included inGoogle earth. Thanks again for taking the time to write.

:shock: :shock:
:bah: :bah: :bah:

Wat is dat nu ??
Je zal maar zo'n aannemer hebben. Sorry foutje, het waren mtrs ipv cm , even apeldoorn bellen.....

Lijkt mij een poging om er snel mee weg te komen ik zou het antwoord eens posten op een wat internationaler GE forum.
Ik kan mij niet voorstellen dat iedereen waar dat mee gebeurd weer opnieuw gaat beginnen. En blijkbaar gaan ze het ook weer repareren zodat je het dan nog een keer kan gaan doen.
Ik denk dat er iemand heeft zitten slapen bij het calibreren van de fotos.

Edit:
Wat gebeurd er als je de tijdbalk verschuift ? Als het een update kwestie is zouden de oude kaarten nog op de oude lokatie moeten liggen.

AutoCad, SU7 Pro gebruiker.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 01 apr 2010, 8:32 

Helemaal mee eens Wim, ik baal hier ook behoorlijk van. :evil:
Ik heb inmiddels al mijn modellen verwijderd en zal ze binnenkort weer allemaal opnieuw plaatsen.
Ik ben benieuwd of het (goed)keuren weer lang gaat duren.
Ik mag toch hopen dat als ze de zaak weer gaan repareren, dat ze dan wel zo slim zijn om het niet nog een keer te laten gebeuren.
Jammer dat de foto's zo maar zo'n 5 meter (in mijn geval) kunnen verschuiven, want welke waren nu goed, de nieuwe of de oude en wat is nu de betrouwbaarheid van de plattegronden van Google?
Zijn er trouwens veel mensen die hier (veel) last van hebben (gehad) of zit de grootste afwijking alleen maar in een bepaald deel van Nederland?

Groeten, Henk

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 01 apr 2010, 9:01 

Henk,

Inderdaad niet alleen hier. Wat te denken van kmz locatie files van objecten ?
Hopenlijk geen 1 april grap..........

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 01 apr 2010, 15:40 

Wim, een 1 april grap kan ik mij bijna niet voorstellen, daarvoor is nu (in ieder geval bij mij) de chaos te groot geworden :mad:
Ik heb mijn modellen verwijderd en een aantal weer opnieuw geplaatst. Deze staan nu ter goedkeuring, maar wat ik vreemd vind: De modellen die ik gisteren heb verwijderd, zijn nog steeds zichtbaar in Google Earth (met die afwijking van ongeveer 5 meter) terwijl als ik er dan op klik, wel het tekstvenster verschijnt, maar de oorspronkelijke tekst wel verdwenen is.
Ik had gedacht en gehoopt dat met het verwijderen van het model uit het 3D warehouse, in Google Earth ook alles zou verdwijnen en niet alleen maar de tekst in het tekstvenster. Of duurt het misschien een aantal dagen/weken voordat een model compleet wordt verwijderd uit Google Earth?
Hier heb ik een link naar mijn opnieuw geplaatst model en ik ben benieuwd als iemand via deze link naar weergeven in Google Earth gaat, hij of zij ook het eerste (nu verkeerd staande model) ook te zien krijgt als het vinkje 3D gebouwen aanstaat.(dus twee keer het model naast elkaar met het lege tekstvenster als je op het model klikt)
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=b6cb0a11a92afac4e82c5e0115cdb82b
Al met al een hoop gedoe, terwijl ik het net zo leuk begon te vinden om nog meer modellen te plaatsen :cry:
Zijn er nog meer die hier tegen aan lopen? en hebben jullie al enig idee hoe je dit wel of niet gaan aanpakken/oplossen? :vraag:

Groeten, Henk

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 01 apr 2010, 16:03 

Henk, ik had je eerste link gisteren al gebruikt, direkt na het posten, om te constateren dat e.e.a inderdaad c.a. 5m verschoven was. Wat ik toen merkte bij het inzoomen is dat er van dichtbij gezien twee boerderijen ontstonden die bij verder inzoomen van elkaar wijkten. Dus als je er nu één gewist hebt, dan staat die fantoom-boerderij er nog. Dat klopt met mijn waarneming van gisteren.

En ik maar denken dat ik te veel gedronken had. :yellow:
:bier2: :bier2:

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 01 apr 2010, 16:34 

Wo3Dan, bedankt voor het meedenken, maar ik begrijp niet precies wat je bedoelt, had ik de boerderij dan per ongeluk dubbel geplaatst? kan ik mij eigenlijk nauwelijks voorstellen.
Het probleem wat ik in mijn vorige bericht schetste, ging niet alleen over die boerderij, maar geldt voor alle modellen die ik ooit heb geplaatst en gisteren allemaal had verwijderd.
De link in mijn vorig bericht gaat naar een 25 meter hoog statue en ik weet zeker dat ik die toen maar 1 keer heb geplaatst.
Nadat ik hem gisteren had verwijderd (omdat hij plotseling zo'n 5 meter verplaatst was) heb ik hem vandaag weer opnieuw geplaatst en aangeboden.(hij staat dus nog ter goedkeuring)
Maar als je via de link van mijn vorige bericht naar het statue naar het 3Dwarehouse gaat en vervolgens naar weergeven in GE, dan staat met het vinkje 3D gebouwen aan, nog steeds het (gisteren) verwijdert object naast het nieuw aangeboden statue en als je er op klikt komt er nog wel het tekstvak, maar de tekst is wel verwijderd.
Kwam het maar van een biertje te veel... :D

Groeten, Henk

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 01 apr 2010, 17:58 

hhm, wat ik nog niet begrijp is dit:
als ik één van mijn geaccepteerde modellen weer open, download vanuit 3dwarehouse, in SU en er iets mee doe en weer aanbied vanuit SU naar 3Dwarehosue dan blijft mijn model geaccepteerd !

Vond ik eerst wel vreemd maar later handig.
Let wel de modellen waren gemaakt met virtueel bouwen. Mischien dat dat scheelt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 01 apr 2010, 21:27 

H-man schreef:
...maar ik begrijp niet precies wat je bedoelt, had ik de boerderij dan per ongeluk dubbel geplaatst? kan ik mij eigenlijk nauwelijks voorstellen........

Nee, dat bedoel ik niet. Je zal hem wel slechts één maal geplaatst hebben. Bovendien is het zo dat Google bepaalt of je gebouw voor iedereen zichtbaar is. Die zal beslist geen tweeling accepteren op één locatie. Het was/is gewoon een fout in de weergave. Ik heb nog niet gechecked of dit verschijnsel ook bij gebouwen van anderen optreedt. Maar die fout verklaart misschien waarom je nog steeds die fantoom ziet. Waardoor weet ik ook niet.

Wo3Dan

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 01 apr 2010, 21:41 

Henk, dat kunstwerk bij Varsseveld ken ik. Als ik vanuit het "verre westen" weer eens richting Winterswijk rijd kom ik er langs. Maar ik zou toch zweren dat er maar één staat. Je link laat er twee zien: één op de juiste locatie en één (zonder/=leeg tekstblok) op c.a. 5m ernaast. Heb je het ding misschien gecorrigeerd weer geupload? Ik geloof hierbij niet in een 1 april grap.

Wo3Dan

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 02 apr 2010, 11:37 

Wo3Dan,

Klopt, Het kunstwerk dat op de juist plaats staat heb ik gisteren weer (nadat ik in SketchUp met behulp van het (nieuwe??) beeld van Google Earth het kunstwerk zo'n 5 meter had verschoven) geupload naar Google, deze staat nu in de wachtrij ter beoordeling.
Het kunstwerk dat ernaast staat zie je alleen maar als het vinkje in GE bij 3D gebouwen aanstaat. Dit is dus eigenlijk mijn eerste kunstwerk dat ik noodgedwongen moest verwijderen een paar dagen geleden omdat al mijn objecten zo'n 5 meter afwijking hadden terwijl daarvoor alles toch echt goed stond.
Het lijkt er dus op dat een object dat ik heb verwijderd uit het 3DWarehouse niet verdwijnt uit GE, terwijl wel de (uitgebreide) tekst die ik altijd zag in het tekstvak wel verdwenen is.
Ik ben heel benieuw of het model dat ik naar de (nieuwe) juiste plaats heb verschoven goedgekeurd wordt of kan worden, misschien dat op dat moment het eerste (op dit moment al verwijderde model in 3DWarehous) pas definitief verdwijnt uit GE zodat er dan maar 1 model overblijft.
Ik wacht dit eerst maar eens even af omdat ik dit probleem nu met al mijn modellen heb, ik wil ze best allemaal nog 1 keer opnieuw plaatsen, maar dan wil ik wel de zekerheid dat alles er weer netjes op komt te staan in GE net zoals in het verleden.
Ik heb de boerderij ook weer opnieuw aangeboden, hij kreeg vandaag al (!) de status niet geaccepteerd omdat de texturen niet goed zouden zijn en het model zou niet voltooid zijn, dus maar weer gereageerd en er een aantal links bijgedaan naar foto's van die boerderij.(als dit met alle modellen zo gaat die ik weer opnieuw moet plaatsen schiet het niet op... :evil: )

Bedankt voor het meedenken vanuit het verre westen :yellow: :good:

Groeten, Henk

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 02 apr 2010, 14:04 

Henk,

Download je je model weer uit 3dwarehouse ?
Je kunt je model omschrijving en model zelf aanpassen. Je download het dan uit 3dwh in sketch, maakt aanpassingen, zoals verplaatsen, en upload het weer vanuit su.

Bij mijn modellen werkte dat en bleef mijn model als google model aktief.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]