Ik denk dat je om te beginnen de sub-constructies, de variabelen dus, alle drie in een aparte layer in sketchup zetten.
Window->Layers Druk op het schermpje dat je nu krijgt op het (+) icoon en geef de layer de naam voor je eerste categorie. Herhaal dit twee keer en geef elke keer de appropriate naam.
Mochten de drie opties nog niet gegrouped zijn, doe dat dan nu. Selecteer alles wat bij één en dezelfde subcategorie hoort, rechtermuisknop op één van de geselecteerde delen en kies Make Group.
Daarna doe je rechtermuisknop op die group, kiest voor 'Entity Info' (bovenaan het menuutje). Nu kan je kiezen op welke layer deze group moet staan.
Als je dat ook drie keer herhaald hebt kun je in het Windows->Layers schermpje kijken of het klopt door de vinkjes bij 'visible' aan en uit te schakelen en zien of de correcte groepen zichtbaar en onzichtbaar worden.
Nu komt het moeilijke gedeelte (voor mij tenminste), namelijk dit naar GE vertalen

Op
deze website staat het volgende
Citaat:
Viewing Layer Sub-Categories
Some points of interest act as a folder that contain categories of data. These are indicated by a plus icon which you can click to view the sub-categories for the item. For example, the 'Dining' layer contains sub-categories of all types of dining, from fast food to seafood. You can turn on restaurant information for a specific type of dining (i.e., seafood only), or you can select the top-level 'Dining' check box to display all Dining types.
When you have a mix of items selected in a category, you can right-click the parent folder and select Hide Contents from the pop-up menu to quickly hide all elements within the category.
De vraag is of je daar al mee geholpen bent. Kan je zo al aan de slag? Ik zoek nog even verder en post meer info als ik iets vindt.
EDIT: Heb 't zelf even geprobeerd. Het lijkt erop dat je niet de layers in GE aan en uit kan zetten. De makkelijkste workaround is denk ik om in Sketchup de layervisibility in te stellen op wat je op dat moment in GE wil zien, locatie evt aanpassen in Window->Model Info->Location en dan op

te drukken. Dan vraagt-ie je misschien in GE nog of je het model wil vervangen en druk je uiteraard op ja.
Schiet het al een beetje op zo? Ik moet de deur uit, lees later wel of je al wat verder bent gekomen.