Styles kun jezelf altijd veranderen he?
En Styles kun je ook altijd Editten.
Ikzelf gebruik altijd verschillende styles, een tekenstyle waarbij de lucht en grond te zien is ter orientatie, en met een (ingestelde) paarse achterzijde.
Voor iedereen die het niet weet:
Ga naar "window", en klik styles aan
Hier krijg je dan verschillende styles te zien, werkt eigenlijk hetzelfde als de component en materials popup.
Kies een Style en klik dan eventueel op edit.
Recht onder het woord Style zie je dan 5 kubusjes getekent.
Voor de kleur van de "achterkant" klik je op de tweede kubus,
Klik dan op het vierkantje achter "Back color", je krijgt dan een volgende pop-up te zien. je kan hier ook weer kiezen uit verschillende mogelijkheden. Standaard staat deze op "Color Wheel", maar persoonlijk gebruik ik liever RGB. Hier stel ik dan een zeer contrasterende kleur in, in mijn geval paars.
Ook kan je hier de style aangeven hoe de hoofdstyle eruit moet zien. (wireframe/hiddenline/etc)
Het is niet echt noodzakelijk hier al wat te kiezen, omdat je deze ook direct kan benaderen via je toolbar. (Mocht deze nog niet aanstaan: View-Toolbars-Facestyle) De laatste is Monochrome. Deze laat geen kleuren zien, eigenlijk alleen de voor-en achterkanten.
Mischien wel handig om bv een "probleem-style" te maken. bv de eindpunten dikker maken waardoor je kan zien of lijnen wel doorlopen, monochrome met opvallende achterzijde, etc. Zelf heb ik een map aangemaakt met een paar veelgebruikte (eigengemaakte) styles.
Excuses dat ik het zo uitgebreid doe, maar het is lastig om te weten of iemand veel van het onderwerp weet, en wat voor de één vanzelfsprekend is, is voor de ander mischien abacadabra..
Hoop in ieder geval dat ik heb kunnen helpen,
Christian.