truffel schreef:
Respect schreef:
ik heb een redelijk duidelijke tutorial gemaakt... zou hem nu anders doen, maar toch

Idd, je hebt een zeer duidelijke tutorial gemaakt. het ligt ook niet daaraan. Ik vermoed dat het ligt aan mijn model. Bij sommige faces krijg ik bij "reverse face" niet wit maar blauw of ze nemen een andere materials aan. Heel vreemd. als ik tijd heb zal ik een simpel model maken en het weer proberen.
Zoals hier:

Dat klopt allemaal wat je zegt...
Het zit zo:
Voor podium moeten altijd de witte vlakken naar buiten gericht zijn (Dit doe je normaal voordat er textures opzitten. (als je een blauw vlak hebt kies je reverse faces) Als dan het hele model af is (en dus wit is) ga je hier textures aangeven.
In jou geval wist je dit niet van te voren en heb je een bestaand model waar al textures opzitten en waar je dus niet weet of het witte of het blauwe vlak naar buiten gericht is. Dat zie je snel genoeg bij een render met podium, dan verschijnt namelijk niet de texture maar een wit of blauw vlak. Hierbij moet je als volgt te werk gaan, kies op de vlakken die niet juist gerenderd worden referse faces, hierbij draait het vlak "binnenste buiten" en krijg je de achterkant te zien, als hier een andere texture op de achterkant zit krijg je deze te zien. Dit dien je dan handmatig aan te passen.
Wat een snellere manier is om alles te controleren is door de layout op monochrome te zetten (
view/face style/monochrome) Nu kun je alle blauwe vlakken bewerken met referse faces. Hierna moet je dan wel weer de textures aanzetten en een en ander herstellen door er weer nieuwe textures op te zetten.
Nogmaals, als je dit van te voren weet is het simpel, een bestaand model aanpassen is even wat lastiger.
Dit alles heeft betrekking op Podium, niet op Kerkythea aangezien het wel in het subforum van kerkythea staat
Suc6