Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

• Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 
  Afdrukweergave

[VO] Blokhut
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 14 mei 2009, 18:23 
Site Admin

Met dank aan Maarten85 hebben we weer een nieuw onderwerp voor een SketchUtitie: een houten blokhut.

Even alles op een rijtje:

- Een afbeelding van het model moet zondag 7 juni 23:59 uur gepost zijn op het forum. Geen uitzonderingen. In het geval van maar één inzending zal dat ook gelijk de winnaar zijn.
- De blokhut moet geheel zelf getekent zijn. Zelf ontwerpen hoeft niet, mag wel.
- Het grondvlak van de blokhut mag niet groter dan 80 m² zijn.
- Components uit 3D Warehouse zijn wel toegestaan, maar tellen niet mee met de beoordeling. Ze kunnen wel de indeling van de blokhut verduidelijken.
- Er mag een gerenderde afbeelding worden gepost, maar deze telt ook niet mee met de beoordeling. Één puur SketchUp afbeelding is wel verplicht. Deze afbeelding zal ook gebruikt worden bij de beoordeling na afloop.
- Je mag tussentijds alvast wat plaatjes posten, maar bedenk wel dat anderen je ideeën dan kunnen overnemen.

Succes allemaal en vooral ook veel plezier met deze nieuwe SketchUtitie!

Profiel  

Re: [VO] Blokhut
BerichtGeplaatst: 18 mei 2009, 13:22 

Het lijkt mij handig dat de inzenders zelf hun footprint van de blokhut even "los" kopieren, met een textje erop van de oppervlakte. Ik weet niet of het gecontroleerd gaat worden, maar dan hoeft iemand anders niet moeilijk gaan zitten doen in jouw model om te tellen, alleen maar even kijken of het klopt. :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 mei 2009, 13:29 

Een "teaser" van mijn ontwerp :)
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 jun 2009, 1:02 

Dit is mijn probeerseltje:

Afbeelding

1e [VO] Computerkast

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 jun 2009, 12:33 
Site Admin

Even een heringering voor de mensen die net zo vergeetachtig/druk zijn als ik: vandaag moet het af!
Ikzelf heb geen tijd gehad om iets te doen (altijd druk einde van het jaar op school), maar ik zal vanmiddag nog even iets in elkaar proberen te flansen.
Ook al is het niet af, je kunt wel meedoen met de SketchUtitie ;)

Profiel  

Inzending
BerichtGeplaatst: 07 jun 2009, 17:04 

Hierbij mijn inzending. Ik heb veel verschillende plaatjes bijgevoegd, voor de beoordeling ga ik uit van de eerste. De rest is ter ondersteuning.

Uitgangspunten waren: orientatie op het zuiden, met ochtendzon in de slaapkamer. Door de grote ramen in de winter met lage zon warmte erin, in de zomer door grote overstek minder hitte op de gevels. Door een laag dak weinig warmteverlies in de winter. Het volgen van de glooiing van het terrein maakt het hoogteverschil beleefbaar. Een grote, ingemetselde openhaard.

Resultaat: :foto:
Afbeelding

Met wat inkijk van boven.
Afbeelding

Er is geen eettafel, de keuken doet ook dienst als bar. Door de kleine oppervlakte is het toch maar 2persoons, dus dan kan dat.
Afbeelding

Afbeelding

Een leuke feature zijn de klapdeuren onder aan de trap, als scheiding naar de slaapkamer. Niet direct voor privacy, maar vooral voor de warmte in de winter. De eerste twee panelen doen dienst als schuifdeuren voor de kledingkast.
Afbeelding

Een douche met zicht op de natuur. Lijkt me heerlijk. Een houten kozijn er praktisch bovenop, zou moeten kunnen, maar niet met onbehandeld hout.. :wink:
Afbeelding

Gisteren bedacht ik me nog dat de grote ramen links eigenlijk nog open zouden moeten kunnen. Openslaande deuren dus, maar daar was geen tijd meer voor..
Afbeelding

Het dakraam geeft veel licht naar binnen. In de zomer verduisterbaar in twee delen. Daarvoor maak ik vaak gewone vlakken met een Blinds texture, die verschalen geeft het effect van in en uitschuiven.
Afbeelding

Ik heb veel tijd besteed aan de textures, en dat geeft een best mooi afgewerkt resultaat. De kopse kanten van de muren zijn zelf gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor het eerst heb ik ook een landschap gemaakt, op basis van wat omhoog gepushte vlakken. Als je daarna alleen hoogtelijnen overhoud, is het heel makkelijk met From Contours. Het geeft het een volledigere uitstraling dan een gebouw op zich. :study:

Ik vond het erg leuk om hierin te debuteren, en ik ben heel benieuwd naar de andere inzendingen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 jun 2009, 19:28 

Hier mijn inzending. Eigenlijk niet aan gedacht dat een blokhut in de bergen fzo staat :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier mn Final:
Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Fred op 07 jun 2009, 22:57, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Re: Inzending
BerichtGeplaatst: 07 jun 2009, 19:32 

Maarten85 schreef:
.....
.....
Ik vond het erg leuk om hierin te debuteren, en ik ben heel benieuwd naar de andere inzendingen!

Zo debuteer je ook nog als winnaar, is mijn vaag vermoeden.
Je "jaagt" wel iedereen weg met zo'n ontwerp. Goed doordacht en uitgewerkt en zeker met veel uitstraling.
Top!

Wo3Dan

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 jun 2009, 21:37 

:) Tja, ik had geen idee over wat andere zouden insturen. Dan hangt het maar net vanaf waarmee je het vergelijkt. Ik heb een aantal renders voorbij zien komen op dit forum, waar ik nog een harde kluif aan zou hebben.. Misschien heb ik de blokhut wat verder doordacht, maar vergeet niet dat de "kale" versie het uiteindelijk moet gaan doen.

Neem debuteren niet al te letterlijk, ik ben inmiddels wel een ervaren sketchupper, maar ik heb mijn ontwerpen nog niet eerder in de arena gegooid. :engel:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 jun 2009, 21:48 

Klaar! :D

Afbeelding

1e [VO] Computerkast

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 jun 2009, 22:21 
Site Admin

Jullie hebben er duidelijk eerder aan gedacht dan ik :?
Bij gebrek aan tijd (en geheugen) is dit mijn inzending:

Afbeelding

PS: Inzendingen kunnen tot vanavond 23:59 uur worden geplaatst. Inzendingen die later binnen komen dingen helaas niet mee. Morgenochtend zal ik het stem-topic aanmaken.

Oproep aan alle inzenders met meerdere afbeeldingen: kies één afbeelding uit (wijzig je post en zet er even bij welke). Naar aanleiding van deze ene afbeelding zullen we gaan beoordelen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 jun 2009, 22:26 

Mag het een gerenderde zijn of moet het volledig sketchup tekening zijn?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 jun 2009, 22:28 
Site Admin

Fred schreef:
Mag het een gerenderde zijn of moet het volledig sketchup tekening zijn?

Staat in de eerste post ;)
De afbeelding die beoordeelt wordt moet puur-sketchup zijn (schaduwen, mist etc. zijn dus wel toegestaan, zolang het maar in SketchUp wordt gedaan).

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 jun 2009, 9:05 
Site Admin

De SketchUtitie is gesloten en er kan inmiddels gestemd worden: viewtopic.php?f=20&t=1316
Iedereen die heeft meegedaan, ontzettend bedankt voor alle inzendingen! Overigens mag iedereen stemmen, ook niet-deelnemers ;)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]