Hierbij mijn inzending. Ik heb veel verschillende plaatjes bijgevoegd, voor de beoordeling ga ik uit van de eerste. De rest is ter ondersteuning.
Uitgangspunten waren: orientatie op het zuiden, met ochtendzon in de slaapkamer. Door de grote ramen in de winter met lage zon warmte erin, in de zomer door grote overstek minder hitte op de gevels. Door een laag dak weinig warmteverlies in de winter. Het volgen van de glooiing van het terrein maakt het hoogteverschil beleefbaar. Een grote, ingemetselde openhaard.
Resultaat:

Met wat inkijk van boven.

Er is geen eettafel, de keuken doet ook dienst als bar. Door de kleine oppervlakte is het toch maar 2persoons, dus dan kan dat.

Een leuke feature zijn de klapdeuren onder aan de trap, als scheiding naar de slaapkamer. Niet direct voor privacy, maar vooral voor de warmte in de winter. De eerste twee panelen doen dienst als schuifdeuren voor de kledingkast.

Een douche met zicht op de natuur. Lijkt me heerlijk. Een houten kozijn er praktisch bovenop, zou moeten kunnen, maar niet met onbehandeld hout..

Gisteren bedacht ik me nog dat de grote ramen links eigenlijk nog open zouden moeten kunnen. Openslaande deuren dus, maar daar was geen tijd meer voor..

Het dakraam geeft veel licht naar binnen. In de zomer verduisterbaar in twee delen. Daarvoor maak ik vaak gewone vlakken met een Blinds texture, die verschalen geeft het effect van in en uitschuiven.

Ik heb veel tijd besteed aan de textures, en dat geeft een best mooi afgewerkt resultaat. De kopse kanten van de muren zijn zelf gemaakt.

Voor het eerst heb ik ook een landschap gemaakt, op basis van wat omhoog gepushte vlakken. Als je daarna alleen hoogtelijnen overhoud, is het heel makkelijk met From Contours. Het geeft het een volledigere uitstraling dan een gebouw op zich.
Ik vond het erg leuk om hierin te debuteren, en ik ben heel benieuwd naar de andere inzendingen!