Voor wie de uitdaging aandurft, het heeft nu lang genoeg geduurd:
Respect schreef:
Doen jullie maar een voorstel voor een wedstrijd/contest wat dan ook

Er zijn meerdere dingen mogelijk:
- Basismodel posten en ieder kan dit aanpassen, uitbreiden etc.
- Onderwerp posten waarna iedereen naar eigen inbreng iets kan posten.
- Model met zijn allen maken, maar dit is dan geen wedstrijd meer

Ik zal dan toch maar de aftrap geven:
1) - het basismodel is een ouderwetse
voetbal bestaande uit
12 regelmatige vijfhoeken en
20 regelmatige zeshoeken. Beide groepen hebben uiteraard een koorde van dezelfde lengte. De 32 vlakken zijn dus echt vlak zoals bij een zachte voetbal. En nu niet gelijk die buckyball uit de componentenbrowser ophalen! Dan val je door de mand. Hij kan als voorbeeld dienen.
De opdracht is om stap voor stap te laten zien hoe je het ding getekend hebt zodat duidelijk is dat je hem zelf gefabriceerd hebt. En niet jammeren als het niet lukt.
(beschikbare tijd: 1week vanaf za. 28 apr. 0.00 uur)
2) - het onderwerp is
kinderspeelgoed, een duidelijk herkenbaar goed gemodelleerd stuk (boot of trein of blokkendoos in gebruik of hobbelpaard of rolschaatsen of .........) Het model moet wel van nul af gemaakt worden dus niets "lenen"van anderen. Je flest jezelf alleen maar als je zo werkt.
(beschikbare tijd: 1week vanaf za. 28 apr. 0.00 uur)
3) - gebouw+inrichting:
Muziekcentrum waar lessen en kleine uitvoeringen gegeven worden. (entree, zaaltje(s), foyer, gangen, toiletgroep, administratieruimte e.d.)
Waar dit op uitdraait weet niemand.
Ik stel me zo voor dat geinteresseerden zich bij Respect "inschrijven" en dat die lijst de volgorde bepaalt van wie er als volgende (b.v. 2 dagen) aan het model verder sleutelt. Je mag passen maar dan sluit je weer achter aan in de lijst. Beurt ruilen mag niet. (Wie het eerst komt die het eerst maalt, bij de "inschrijving") Geen reeds bestaande dingen kopiëren.
(beschikbare tijd: geen flauw idee, het gaat om de inventiviteit bij het werken met SU)
De wijze van beoordeling in nader overleg. Ik houd me er buiten!
Als er al een winnaar is bij 1 en/of twee dan krijgt hij/zij een eervolle vermelding.
Wo3Dan
p.s. om een idee te krijgen van 3) zie:
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... 9864c71206
Dit is verre van af. Bovendien zitten hier wel gekopiëerde componenten in. (Het doel was anders.)
(het verstreken uurtje van deze nacht maakt op een week werktijd ook niet uit!)