Roos
Hier nog een ervaring van mij over Autocad.
De Emoticon hierboven geeft weer wat je gaat beleven tijdens de cursus denk ik.
Je schrijft de meeste Architecten en Binnenhuis Architecten gebruiken het.
Ik zou eerder zeggen. De meeste afgestudeerde van acht jaar geleden tot drie jaar geleden (in Nederland) gebruiken Autocad. Waarom, omdat ze niet met andere software in aanraking zijn gekomen tijdens hun studie.. het was De Heilige Koe op Cad gebied, anders telde je niet mee.
Ik gebruik AutoCad op mijn werk al menige jaren .
Maar Gelikkig ook andere Cad programma's op mijn werk en prive. Zoals IGOS en Arkey,
Ik ben gelukkig met Autocad maar Gelukkiger met IGOS duizen maal gebruikers vriendelijker, dit is een 2D programma.
Autocad is niet zo gebruiksvriendelijk in vergelijking met andere programm's Autodesk de bouwer van dit programma heeft vele soorten gemaakt zodat nooit alles in een programma zit ,Alles van Autodesk is tevens Duur, ook de upgrade's. En de support is niet altijd goed.
Vectorwork is een even goed programma, zit meer in een goed 3D pakket en stukken goedkoper.
De uitwisseling vanuit Autocad naar andere programma's moet voor het beste resultaat in DWG , in andere programma taal gaan vaak dingen verloren. en het is tevens beperkt . andere programma'doen het vriendelijker en beter.
In 3D heb je een zeer beperkte mogenlijkheid, wel snel maar een erg basis achtig plaatje (sketchup doet het al beter), ander moet je het duure pakket 3D max kopen of V-Ray.
voor render en binnenhuis architectuur zou je ook aan Cinema 4D van Maxon.com (Design express.nl) + Vectorwerks kunnen denken erg snel en goed Plus niet te ingewikkeld, maar ook hier heb je wel een cursus voor nodig,
Welk laatste programma al een speciaale module voor binnenhuis archtectuur heeft.
Mischien is het voor jou toch nog niet te laat om even verder te kijken, wat het beste voor je is.
Dit klinkt mischien een beetje negatief maar zo is het niet bedoeld , het is eerder een advies van pas op en denk na.
Het is allemaal zo duur en het is zonde als je later moet zeggen....
succes.
Boucra