Bedankt voor de snelle reacties mensen !
Dat van de Sketchutie durfde ik al niet meer voorstellen ...
Wat input:
* zij - en achterkant zijn niet toegankelijk. Voorlopig nog wel de linkergevel maar daar zal op termijn nog tegenaan gebouwd worden. (rechterbuur is momenteel aan het bouwen). Ik heb dus enkel de voorkant om weg te raken.
* hoogte van het (living)raam tov maaiveld is op 1,25 meter. Meer info over de indeling van huis:
http://sites.google.com/site/flapsyd2/ (edit)
* verdiepen zal moeilijk gaan: er ligt een regenwaterput onder
* bevoorrecht materiaal: alles wat het enigszins hedendaags/modern doet uitkomen: het moet een beetje passen bij de stijl van het huis (niets te 'flashy' dus). Materialen: baksteen (ik heb trouwens nog wat gevelstenen over die ik zou kunnen gebruiken), aluminium, teak ...
Niemand noemt me Flapsy .. maar ze lachten vroeger wel met m'n flaporen. Dat in combinatie met mijn familienaam => Flapsy

Btw: 4750 euro is ook voor een Belg veel (toch voor een fietsenberging

).
Mbt oplossing was ik zelf al aan het denken om aan de straatkant een klein muurtje te zetten (60 cm hoog ) en van daaraf een aluminium overkapping op te plaatsen, maar ik ben er nog niet toe gekomen om het uit te tekenen ...
Alvast bedankt voor het meedenken.
Flapsy
Edit1 : WimVe vroeg me om het basismodel te posten, maar ik heb niet echt een idee hoe dat het best te doen. Ik vermoed dat ik een link naar een externe site zal moeten leggen met het bestand, of kan ik het hier rechtstreeks op het forum inladen ?
Edit 2: de prentjes (met de indeling) komen nu blijkbaar niet meer te voorschijn in mijn post. Ik geef dan maar de link van de google-site die ik maakte ...