SketchUpforum
http://www.sketchupforum.nl/

Star Wars Podracer
http://www.sketchupforum.nl/star-wars-podracer-t876.html
Pagina 1 van 1

Auteur:  Puma [ 21 aug 2008, 15:06 ]
Berichttitel:  Star Wars Podracer

Hi, eerste post hier :D. Afgelopen dagen ben ik bezig geweest met een podracer uit Star Wars, wat jullie waarschijnlijk wel kennen. De podracer is nergens op gebaseerd, afgezien van het feit dat het een podracer is. Het overgrote gedeelte van de textures heb ik van cgtextures.com, waarna ik ze bewerkt heb met Paint Shop Pro. Het model heeft bij elkaar 80870 poly's.

Screenshots:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zelf ben ik een enorme fan van de game Gta: San Andreas, en heb ik ervaring met het modificeren hiervan. Dit model gaat dus ook ingame, daarvan zal ik ook enkele screenshots posten, als dit het daarvoorbestemde forum is. Is het verder de bedoeling dat ik er een downloadlink bij zet?

[Edit]: Het model staat ingame, alleen zonder reflecties, schaduwen, belichting of iets dergelijks. Klik voor een vergroting:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Auteur:  Comm512 [ 22 aug 2008, 10:20 ]
Berichttitel:  Re: Star Wars Podracer

Wow.. dat is erg goed gedaan

Ik ken gtasa ook, maar dan op de console en nu ben ik benieuwd naar hoe de podracer handled ingame.
Is het fixed height boven het wegoppervak of kan deze net als een echte iets hoger en lager zweven?

Kun je er misschien een filmpje van maken met Fraps ofiets?

En welke Ruby scripts heb je gebruikt? of is het SU-out-of-the-box?

Auteur:  Puma [ 22 aug 2008, 10:26 ]
Berichttitel:  Re: Star Wars Podracer

Ik heb het uit SketchUp naar .3ds geëxporteerd, waarna ik het in 3dsMax heb geïmporteerd. Toen heb ik een originele .dff (de model-extensie van Gta) geïmporteerd, daar het nieuwe model in gezet en weer geëxporteerd. Ik heb een tijdje geleden hier een tutorial over gemaakt, klik hier om deze te bekijken.

Omdat de podracer dus de Vortex (hovercraft) gaat vervangen, zal hij dus dezelfde functies hebben; hij zal over land en water kunnen zweven, dezelfde geluiden hebben (dit kan wel veranderd worden), draaiende propellers etc.

Auteur:  Comm512 [ 22 aug 2008, 10:36 ]
Berichttitel:  Re: Star Wars Podracer

Ok, maar kun je wat meer vertellen over hoe je het gemodeled hebt in SU?
Welke plugins je gebruikt hebt

Auteur:  Puma [ 22 aug 2008, 13:17 ]
Berichttitel:  Re: Star Wars Podracer

Ik heb geen enkele plugin gebruikt :D

De basisvorm van de motoren heb ik gemaakt met de follow-me tool. De buizen boven op zijn tevens gemaakt met de follow-me tool. Wat ik ook veel heb gebruikt is het uittrek-scale-concept (om 't maar even zo te noemen). Je maakt een vormpje, trekt dat een stukje uit en scaled het. Nu trek je het nog een keer uit en dat scale je op nieuw, zodat je een 'vloeiend' model krijgt. Bij elkaar heb ik dus eigenlijk alleen maar de push/pull- en follow-me-tool gebruikt, in combinatie met de andere tools zoals draaien etc.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/