SketchUpforum
http://www.sketchupforum.nl/

Modern landhuis gerenderd met Artlantis
http://www.sketchupforum.nl/modern-landhuis-gerenderd-met-artlantis-t1013.html
Pagina 1 van 2

Auteur:  jordyvos [ 12 nov 2008, 14:25 ]
Berichttitel:  Modern landhuis gerenderd met Artlantis

Hey,

Dit is mijn zelf ontworpen modern landhuis. Het is binnen groter dan het van buitenaf lijkt, ben beniewd wat jullie ervan vinden.

Hier zijn de renders (zonder meubels gras bomen etc)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier de renders met wél gras bomen meubels etc :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten Jordy

Auteur:  truffel [ 12 nov 2008, 16:32 ]
Berichttitel:  Re: Modern landhuis gerenderd met Artlantis

Zomers! Heel mooi.
Ik denk dat ik Artlantis ook maar eens ga proberen. :roll:

Auteur:  Sjaak Boer [ 13 nov 2008, 19:46 ]
Berichttitel:  Re: Modern landhuis gerenderd met Artlantis

Dag Jordy,

Je bent met sprongen vooruit gegaan sinds de laatste renders die je toonde. Complimenten.

Je gaf het zelf al aan in je bericht. Het gebouw lijkt kleiner aan de buitenkant dan dat het in werkelijkheid is.
Dat komt omdat je niet de goede lenshoek en camerahoogte kiest. Jouw, erg grote, lenshoek zorgt voor een sterke vertekening waardoor het gebouw klein lijkt. Dat zie je vooral als je ook nog eens de hoek van het gebouw fotografeerd. Die hoek tekent erg scherp, terwijl je hem waarschijnlijk haaks getekend hebt. Verklein je lenshoek en het wordt beter.

Daarnaast neem je de fotos vanuit een te hoog camerastandpunt. Als jij je klanten wilt imponeren met jouw ontwerp dan moet het gebouw op de afbeelding de kijker imponeren. Door een hoog camerastandpunt te kiezen lijkt alles in de scene kleiner. Het beste standpunt is de positie van de mens zelf. Render dus vanuit maximaal ooghoogte van de gemiddelde mens. Je klanten zullen het als realistischer ervaren. Het gebouw zal ook meer imponeren en zijn grootsheid tonen zoals het beleefd moet worden.
Probeer niet alles in een scene zonodig in beeld te hebben. Neem de vrijheid om delen in de scene gedeeltelijk te fotograferen. Het houdt je scene spannend....er is vast meer te beleven in die scene.... en de scene is zo groot dat hij niet compleet in beeld kan. Er gebeurd hier wat.....moet je boodschap zijn.

Ik hoop dat het je helpt

Sjaak

Auteur:  patronovski [ 18 nov 2008, 12:51 ]
Berichttitel:  Re: Modern landhuis gerenderd met Artlantis

Artlantis kan hele mooie renders in minuten maken die bijna net zo goed uitzien als die van Mawell, terwijl deze laatste uren, soms wel dagen kan duren.

Je renders zien er schitterend uit, vooral de laatste paar. Heb je de materialen zelf gemaak? Zo niet, waar heb jij de materialen vandaan gehaald, zelf heb ik een beetje moeite met Bump mapping.

Alvast bedankt en succes!

Auteur:  Rico91 [ 18 nov 2008, 17:28 ]
Berichttitel:  Re: Modern landhuis gerenderd met Artlantis

Prachitge plaatjes!!

zien er erg realisitsch uit!
maar heb je die planten en boompjes ook uit artlantis?
of uit sketchup (of ander 3d programma)

Auteur:  Sjaak Boer [ 18 nov 2008, 18:49 ]
Berichttitel:  Re: Modern landhuis gerenderd met Artlantis

Ja, dat zijn Artlantis bomen

Auteur:  jordyvos [ 19 nov 2008, 23:25 ]
Berichttitel:  Re: Modern landhuis gerenderd met Artlantis

patronovski schreef:
Artlantis kan hele mooie renders in minuten maken die bijna net zo goed uitzien als die van Mawell, terwijl deze laatste uren, soms wel dagen kan duren.

Je renders zien er schitterend uit, vooral de laatste paar. Heb je de materialen zelf gemaak? Zo niet, waar heb jij de materialen vandaan gehaald, zelf heb ik een beetje moeite met Bump mapping.

Alvast bedankt en succes!


Heel erg bedankt!
Mijn materials zijn gewoon standaard uit artlantis en sketchup.. bijna alle objecten zijn van artlantis, omdat het mij vooral om de woning gaat..
Vooral door de mooie bomen lijkt het realistisch, maar heel erg bedankt!

Jordy

Auteur:  jordyvos [ 19 nov 2008, 23:26 ]
Berichttitel:  Re: Modern landhuis gerenderd met Artlantis

Rico91 schreef:
Prachitge plaatjes!!

zien er erg realisitsch uit!
maar heb je die planten en boompjes ook uit artlantis?
of uit sketchup (of ander 3d programma)


:D Zoals sjaak al zei, ze komen uit artlantis, je kunt ze downloaden op artlantisobjects.com
gebruik je zelf ook artlantis?

Auteur:  Rico91 [ 20 nov 2008, 13:25 ]
Berichttitel:  Re: Modern landhuis gerenderd met Artlantis

ik gebruik zelf geen artlantis, heb het wel een keer geprobeerd. maar kan er niet zo goed mee overweg...
heb ook niet zo heel veel tijd om het uit te gaan zoeken. maar die bomen zijn idd realistisch!

Auteur:  Sjaak Boer [ 20 nov 2008, 18:52 ]
Berichttitel:  Re: Modern landhuis gerenderd met Artlantis

Dan laat je wel een kans liggen.

Sjaak

Auteur:  truffel [ 20 nov 2008, 20:20 ]
Berichttitel:  Re: Modern landhuis gerenderd met Artlantis

ik ben ook met Artlantis aan het spelen maar haal nog niet de resultaat van hierboven.

Auteur:  patronovski [ 22 nov 2008, 18:02 ]
Berichttitel:  Re: Modern landhuis gerenderd met Artlantis

Nog een vraagje, welke versie van artlantis gebruike, v1.2 of v2? Mijn ervaring met v2 is dat de textures niet echt goed uitzien hebben. De kleuren lijken niet op de orginele kleuren, het lijkt wel of ze een lagere contrast ofzo hebben. In verise 1 zien ze er wel oke uit, maar daar zijn dan de schaduwen en zonlicht niet echt mooi.

Auteur:  Sjaak Boer [ 23 nov 2008, 11:58 ]
Berichttitel:  Re: Modern landhuis gerenderd met Artlantis

Abvent heeft voor versie 2 gekozen om hun render engine compleet opnieuw te schrijven. Met als doel om de kwaliteit van belichting te verhogen. Daar zijn ze heel goed in geslaagd. Belichting is veel realistischer in versie 2 vergeleken met versie 1.

Het gevolg hiervan is dat scenes die eerst met versie 1 waren gemaakt in versie 2 flets ogen. Ook materialen die vanuit versie 1 worden gebruikt ogen flets en vlak. Gebruikers die in versie 1 hebben geleerd de eigenschappen van materialen op een bepaalde manier in te stellen merken dat er een verschil is in versie 2. Overstappen van versie 1 naar versie 2 betekent dat je opnieuw moet leren om je materialen goed en realistisch in te stellen. Als je het blijft doen op je oude vertrouwde versie 1 manier dan kom je niet goed uit.

Jammer misschien, maar als je je daar van bewust bent kost het maar heel weinig tijd meer om je manier van werken aan te passen en te komen tot de geweldige renders van de hoge kwaliteit zoals Jordy ze hier laat zien.

Ik hoop dat dit je helpt

Sjaak

Auteur:  Comm512 [ 28 nov 2008, 14:47 ]
Berichttitel:  Re: Modern landhuis gerenderd met Artlantis

Hallo,

Erg mooi huis. De vloer binnen vind ik erg mooi net als de tegels buiten. De reflectie op het glas is erg goed
Alleen persoonlijk vind ik de schaal van de bumpmapping op sommige objecten te groot. zoals de buitentafel en de dakrand
de UV map iets groter maken zou dat kunnen verhelpen misschien :)
Gebruik je photons in de indoor scenes? Meer photons en bounces geven een nog realistischer beeld en dan ben je ook meteen af van die lichtvlekken op de muren. En de schaduw van de zon is naar mijn idee wat te scherp.
Ik wil je absoluut niet afkraken, maar focused critique zou je naar nog hoger niveau kunnen tillen

Heb even op de site gekeken van artlantis. Ziet er mooi uit, maar ik vraag me af of die resultaten ook al niet te halen zijn met kerkythea (de biased render method dan). Ik neem aan dat het om biased gaat gezien de rendertijden van minuten ipv uren/dagen.

Auteur:  jordyvos [ 01 dec 2008, 14:28 ]
Berichttitel:  Re: Modern landhuis gerenderd met Artlantis

Comm512 schreef:
Hallo,

Erg mooi huis. De vloer binnen vind ik erg mooi net als de tegels buiten. De reflectie op het glas is erg goed
Alleen persoonlijk vind ik de schaal van de bumpmapping op sommige objecten te groot. zoals de buitentafel en de dakrand
de UV map iets groter maken zou dat kunnen verhelpen misschien :)
Gebruik je photons in de indoor scenes? Meer photons en bounces geven een nog realistischer beeld en dan ben je ook meteen af van die lichtvlekken op de muren. En de schaduw van de zon is naar mijn idee wat te scherp.
Ik wil je absoluut niet afkraken, maar focused critique zou je naar nog hoger niveau kunnen tillen

Heb even op de site gekeken van artlantis. Ziet er mooi uit, maar ik vraag me af of die resultaten ook al niet te halen zijn met kerkythea (de biased render method dan). Ik neem aan dat het om biased gaat gezien de rendertijden van minuten ipv uren/dagen.


Hey Bedankt voor je bericht,
Ik render ongeveer anderhalf uur per plaatje. Ik heb ook kerky geprobeerd, maar daar kwam ik ten eerste niet uit, en artlantis geeft een veel mooier en realistischere weergave.
Met de schaduw ben ik het wel eens, ik ga er alleen niets meer aan veranderen :P (wat een werk haha :D )

Ik ben ook met de topic rolo bezig, binnen 2 dagen komen daar weer nieuwe renders op, dus ik zou zeggen, neem daar ook eens een kijkje op!

Groeten Jordy

ps : Photons?? :?

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/