willum schreef:
Beste OzBoz,bedankt voor je reactie en
vwb exacte maten ingeven:daar was ik inderdaad nog niet achter,maar je weet hoe dat gaat,eerst
beginnen en dan de handleidingen doorlezen.
Ik ben mijn atelier/hobbyruimte aan het ontwerpen en dan loop ik hierbij toch tegen diverse problemen aan. 1 daarvan was de select pijl ( heb het nog niet opgelost)
Hoop dat je in de toekomst je ontwerp ( op je website ) nog eens kunt realiseren,ziet er prachtig uit.
gr . willum
Beste willum,
Dat met die maten duurde bij mij ook nogal lang, vandaar. Vooral omdat je het vakje met de maten niet kan selecteren en het daarom niet heel intuïtief werkt.
Voor wat betreft dat zwart worden bij selecteren, Als je naar Window > Preferences gaat heb je daar de OpenGL setting. Standaard staat daar Use Hardware Acceleration aan en denk ook 'Use Fast Feedback'. Ik zou eerst proberen die laatste uit te zetten en dan Sketchup een keer opnieuw op te starten. Mocht dat ook niet helpen kun je ook Hardware Acceleration uitzetten maar ik ben bang dat Sketchup een beetje onwerkbaar wordt in dat geval.
Als dat ook niet helpt zou je altijd een andere videokaart in je computer kunnen plaatsen. Dat hoeft niet heel erg veel te kosten en wellicht zijn er op marktplaats genoeg tweedehandsjes van mensen die graag altijd het laatste van het laatste hebben.
Voor wat betreft mijn concept huis.. sja, dat realiseren lijkt mij ook wel wat maar dan moet ik vanavond wel even die jackpot winnen. Dan komt ie er wel. Al was het om gewoon naar te kijken

Weet niet of je dit topic gezien hebt, maar heb hem dus al wel in 3D in huis:
viewtopic.php?f=3&t=1743Groeten,
Oscar