Citaat:
is het mogelijk met sketchup (pro) om een videotje te maken waarin je door je sketchup tekening wandelt
Beste Danny,
Ja dit is inderdaad mogelijk met SU.
Een filmpje bestaat uit verschillende scenes. Wanneer je dus verschillende scenes aangemaakt hebt (aaneengesloten) kun je deze exporteren als een animatie.
Hoe kan ik dit het beste (iig mijn manier) doen.
- Maak een layer met animatie path of iets dergelijks.
- Je hebt het over een interieur animatie, dus dan kun je het beste een doorsnede maken net onder het plafond, zo krijg je een mooi overzicht van je plattegrond.
- Teken een lijn in de laag animatie path welk je als standpunt wilt. Dus meestal is dit ooghoogte dus de lijn wordt ca. 1600mm hoog.
- Kopieer deze lijn naar het volgend punt waar je naar toe wilt lopen. (hou er rekening mee wanneer dit een lange afstand is je er punten tussen moet maken anders gaat je animatie te snel)
- Wanneer je alle punten vastgelegd heb kun je met "position camera" de punten als het ware met elkaar verbinden. Als je namelijk je linker muisknop ingedrukt houdt kun je naar een "target" kijken, de lijn wordt dan gestippeld en je kunt een volgend punt opzoeken en de linker muisknop loslaten.
- Als dit gedaan is kijk je vanuit het startpunt naar je target. Deze scene kun je dan vastleggen, je moet wel zorgen dat "include in animation"aangevinkt is.
- Je hebt dan uiteindelijk alle scenes aangemaakt en staan in alle scenes nog je laag animatie path aan.
deze kun je voor alle scenes uitzeten door allemaal te selecteren en alleen visible layers aangevinkt te laten, nu maak je de laag animatie path invisible en klik je bij scenes op update (dat zijn die twee pijltjes in een rondje)
- Ditzelfde doe je met je section (doorsnede) die je uitzet en die je dan weer als enige aan moet vinken in je scenes menu.
Zo ik hoop dat je hiermee verder komt.
Hier nog een link van een filmpje (vogelvlucht) die ik heb gemaakt.
http://www.youtube.com/watch?v=Zkc2KB8HaPoSander