Met push en pull kan je maar 2 dimensies maken. Wat ik doe is meestal de omtrek van de trein natekenen door middel van lijnen en en tussen de hoeken van de lijnen maak ik rondingen met een arc. Bij de koploper was de omtrek vrij makkelijk gewoon een balk met een halve boog ervoor. Daarna gebruik ik push pull om hem omhoog trekken en dan follow me om de randen rond te maken. De cabine is gebaseerd op een soort van trapezoïde.

Is de trein van voren schuin zoals bij de Duitse modellen dan teken ik eerst de zijkant na en daarna duw ik met push pull de overige delen van de dimensie doos weg. Vervolgens met de follow me de randen weer rond maken en casco is ongeveer klaar. Je moet natuurlijk niet te lastige voertuigen uit kiezen, als je een model ziet wat gebaseerd is op basis vormen, dan maakt dat het werk een stuk makkelijker.
Soms is het nodig om in 3 dimensies vormen aan te brengen, dan kan je beter dit trucje van Solo gebruiken:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LaSx-xV8Dik[/youtube]
Let op: Hier gaat het allemaal automatisch door een payware plugin (BoolTools), maar het kan ook handmatig dmv. van intersect en dan de resterend delen te verwijderen.