scotty018 schreef:
Snap er ook niks van, op sommige momenten werkt de push/pull functie goed, het andere moment is t weer helemaal niks. Als ik dan bijvoorbeeld een vierkant probeer weg te duwen (zodat er een gat onstaat), verdwijnt het niet maar duw ik het object er in feite doorheen??
Heb ik dan per ongeluk op een knop gedrukt? Want als ik ergens op een lege plek (ver buiten mn tekening) een nieuw vierkantje maak, werkt het ook hierbij niet. Het ligt dus niet aan de tekening waar ik op dat moment mee bezig ben.
scotty018,
Hoe lang je met SU werkt weet ik niet maar naar alle waarschijnlijkheid is er niets mis met je P/P tool.
Net als met het tekenen moet je steeds proberen gebruik te maken van de inferencing engine(*) van SU.
(*)Elke tool helpt je in feite door konstant naar allerlei informatie (end- en midpoints \ lijnen \ lijnrichting \ enz. te kijken terwijl je aan het werk bent.
Zo ook de P/P tool.
Als je een vlak pushed dan kun je allerlei punten in je 3D model benutten om de eindstand te bepalen.
Wil je dat je je vlakje juist tot het eind van de spouwdikte drukt, (daarmee een gat in je muur makend) dan moet je:
- of iets van dit binnenvlak zie, een randedge o.i.d.;
- of je vlakje kunnen blijven zien door het ingedrukte deel tot het 'stuit' op de het achtervlak. Je ziet dan de popup "On Face". Dat is het moment om de opdracht af te sluiten. Beide vlakken ( het vlakje en het deel waarmee het samenvalt en dat je ook ziet) worden nu gewist.
Mis je deze 'inferencing' en druk je door, ja dan gaat e.e.a. dwars door alles heen. Ook geen nood. Wis de achterliggende overtollige geometrie.
Wo3Dan