Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

• Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
  Afdrukweergave

Plaatsen in Google
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16 mei 2009, 17:41 

Hallo,

Ik ben van plan om een monumentale boerderij die ik heb getekend in Google te plaatsen.
Ik heb gezien dat er al allerlei gebouwen zijn geplaatst, de meesten d.m.v. foto's die volgens mij op een blok zijn geplakt, maar ik zie ook af en toe complete SU tekeningen.
Nu is mijn vraag: Hoe groot mag het bestand maximaal zijn als je het aanbiedt aan Google? (mijn bestand is nu ongeveer 1,7 MB.)
En is er iemand die mij in het kort kan uitleggen hoe ik mijn gebouw kan plaatsen/aanbieden aan Google?

Alvast bedankt, groeten Henk

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Plaatsen in Google
BerichtGeplaatst: 16 mei 2009, 19:48 

Sorry Gijs!!! :oops:

Ik was net even aan het zoeken op het forum en kwam mijn eigen vraag van een poosje geleden weer tegen.
Totaal vergeten dat ik een gedeelte van die die vraag al een keer gesteld had en dat jij mij al een keer uitgebreid antwoord gegeven had.
Alleen ben ik nog wel heel benieuwd of een SU bestand van ongeveer 1,7 MB door Google geaccepteerd wordt. :vraag:

Ik zal beter de zoekfunctie gebruiken voordat ik (dezelfde vraag) weer op het forum stel

groeten, Henk

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 16 mei 2009, 20:40 
Site Admin

:)

1,7 mb is niet zo'n probleem hoor. Ze kijken vooral naar de complexiteit van je model. Hoe meer lijnen, hoe complexer, hoe minder kans om in de layer te worden opgenomen. Je kunt je model waarschijnlijk nog wel wat verkleinen door met de textures aan de slag te gaan (kan wel de helft schelen als je de textures op een wat kleinere resolutie zet). Dan is er natuurlijk wel de keuze tussen veel detail en een lichter model. Maar je kunt het natuurlijk altijd op z'n minst proberen...

Groetjes,
Gijs

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 17 mei 2009, 9:59 

Bedankt voor het antwoord.

Ik ga het eerst proberen met het huidige model (1,7 MB)

Wat die lijnen bereft: ik heb bij Styles de vinkjes display edges en profiles uit staan, blijven die ook uit als je het model aanbiedt bij Google? (ik heb namelijk een aantal lijnen op het dakvlak die er niet horen, maar als ik die weghaal vallen er vreemde gaten in mijn model die ik niet meer dicht krijg)
Ook heb ik met het gummetje/Shift een aantal lijnen onzichtbaar gemaakt die na het uploaden onzichtbaar moeten blijven.

Groeten, Henk

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 17 mei 2009, 10:10 
Site Admin

H-man schreef:
ik heb bij Styles de vinkjes display edges en profiles uit staan, blijven die ook uit als je het model aanbiedt bij Google?

In Google Earth worden de lijnen sowieso verborgen. Dat je de lijnen zelf nog uitzet is alleen maar mooi voor de thumbnail die je op je model pagina ziet ;)

Succes met het wachten!
Gijs

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 17 mei 2009, 11:33 

Bedankt, en inderdaad, het kan wel een poosje wachten worden voordat het model geplaatst wordt heb ik ergens op het forum gelezen. :(

Groeten, Henk

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 17 mei 2009, 13:01 
Site Admin

Heb je al je model gepurged? (doet hij dacht ik ook vanzelf als je upload naar GE)

Anders kun je ook je hele model selceteren en in een nieuw bestand plaatsen. Kan flink wat kb's schelen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 17 mei 2009, 13:29 

Goeie tip Respect!
Ga ik zeker doen, alles wat ik kan doen om het bestand lichter te maken is meegenomen.

Groeten, Henk

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 19 mei 2009, 11:19 

Kunnen we al kijken in het 3Dwarehouse naar je boerderij? Ben benieuwd.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 20 mei 2009, 0:00 

Ja hoor, zoekterm: hofshuus.

Ook is hij te zien in een filmpje dat ik op You Tube heb geplaatst, ook hier de zoekterm: hofshuus

Groeten, Henk

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 24 mei 2009, 18:41 

Hallo,

Ik heb eigenlijk nog een vraag over het plaatsen in GE.
Als je nu een model aanbiedt ter goedkeuring en je gaat via 3D warehouse naar dat model, dan kun je naast het pictogram van de aardbol klikken op de tekst: Weergeven in Google Earth.
Je kunt dan op een vreemde computer waar Google Earth op zit via 3D warehous het model keurig zien in GE, ook al is deze nog niet goedgekeurd.
Mijn vraag is: als het model wordt afgekeurd door Google, blijf het model dan wel bestaan in 3D warehouse? en kun je dan nog steeds klikken op de tekst: Weergeven in Google Earth, of verdwijnt deze tekst tegelijk met de afkeuring?
Ik vind het namelijk wel makkelijk dat ik nu al bij iemand via 3D warehouse een object kan laten zien in Google Earth, ook al is deze (nog) niet goedgekeurd.

Groeten en alvast bedankt voor het meedenken, Henk

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 24 mei 2009, 22:34 
Site Admin

H-man schreef:
Mijn vraag is: als het model wordt afgekeurd door Google, blijf het model dan wel bestaan in 3D warehouse?

Ja hoor. Het komt alleen niet standaard in Google Earth (zodat men het niet hoeft te downloaden). Maar het blijft gewoon in 3DWH beschikbaar. Ook als een model is goed gekeurd blijft het in 3DWH.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 25 mei 2009, 7:47 

Bedankt Gijs!
Maar kun je dan ook nog steeds naast het pictogram van de aardbol klikken op de tekst: Weergeven in Google Earth?

Groeten, Henk

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 25 mei 2009, 11:16 
Site Admin

H-man schreef:
Maar kun je dan ook nog steeds naast het pictogram van de aardbol klikken op de tekst: Weergeven in Google Earth?
Ja, gaat niks weg. Er komt alleen wat bij ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 25 mei 2009, 12:03 

Heel mooi, dan kan ik altijd via een omweg (3D warehouse) mijn model overal in GE (laten) zien. :good:

Bedankt voor de info!! :goodjob:

groeten, Henk

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]