Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

• Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
  Afdrukweergave

Enorm grote animatie.
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 08 mei 2009, 14:35 

Goeiedag,

De laatste tijd ben ik veel bezig met filmpjes maken.

Wat me alleen erg opvalt als ik ze render dat een filmpje van bijvoorbeeld 3-4 minuten een bestandsgrootte krijgt van 600-900 mb. :sad:

Is dit normaal?

Als ik een speelfilm download van 2 uur is ie ook 600-900 mb.
is het misschien mogelijk om een gerendert .avi filmpje van sketchup te comprimeren dat het bestand kleiner word of iets?

Hoop dat iemand van jullie me kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Marc.
:!:

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Enorm grote animatie.
BerichtGeplaatst: 08 mei 2009, 14:56 
Site Admin

Ik heb thuis in mijn links een website met een progje dat goed avi's kan verkleinen zonder verlies van kwaliteit, ik zal proberen deze vanavond te posten, indien ik het vergeet moet je het nog maar even vragen...

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 08 mei 2009, 15:04 

Hallo Marc,

Ik heb hetzelfde probleem, een filmpje van een paar minuten is al snel 200-600 MB. :mad:
De instellingen heb ik staan op 30 Framerates en een resolutie van 1000x750.
Als de zware AVI bestanden om te zetten zijn tot een lichter bestand zou dat wel handig zijn, als ik nu een AVI bestand wil uploaden naar YouTube lukt het alleen nog maar met kleinere bestanden.
Als ik het goed heb kun je bij YouTube bestanden tot 1000MB uploaden, maar ik denk dat mijn simpele ADSL lijntje dat niet aankan. (breedband internet en/of glasvezel nodig??)

Heeft iemand hier (veel) ervaring mee en zijn er nog nuttige tips?? :?:

Groeten, Henk

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 08 mei 2009, 15:06 

Hallo Respect,

Dat zou heel mooi zijn! :good:

Alvast bedankt!

Groeten, Henk

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Enorm grote animatie.
BerichtGeplaatst: 08 mei 2009, 16:43 

Respect,

Tot nu toe bedankt voor de hulp ben benieuwd naar de link.

Aangezien je hier wat meer verstand van hebt heb ik nog een vraag:

- Ik werk met nogal zware bestanden met heel veel soorten materials, components en images etc.

Hierdoor gaat het bestand nogal haperen als je ermee aan het werk bent.

Als ik het filmpje aan maken maken ben ( add scene ) dan hapert hij heel erg.

Als hij gerenderd is dan loopt hij al een stuk vloeiender.

Zijn er nog meer manieren om je filmpje vloeiender te laten lopen zonder haperingen, ik ben al bezig geweest met het aantal frames naar boven halen (99) maar dat heeft niet veel zin.

Heb je misschien een idee? of iemand anders?

Gr Marc.
:!:

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 08 mei 2009, 17:21 
Site Admin

Met

http://www.freedownloadscenter.com/Multimedia_and_Graphics/WAV_Players_and_Editors/Free_Video_Converter.html
en
http://www.freedownloadscenter.com/Multimedia_and_Graphics/Misc__Graphics_Tools/Swf_Avi_Convert____Free_Converter___.html

kun je je bestand opnieuw opslaan waardoor hij veel kleiner wordt (zonder resolutie of fps verlies)

als je bestand "zwaar" is, is het navigeren soms traag, een filmpje zou gewoon vloeiend moeten zijn, bij het maken van een filmpje nam ik altijd de volgende punten mee:

Met de volgende instellingen krijg je het meest knappe filmpje in Sketchup, ben je hier niet tevreden over zul je toch een ander programma moeten gaan proberen, kerkythea is een goed (gratis) alternatief. Hier kun je je SU model inladen en een filmpje maken.

- Zet profiles uit (View/Edges styles/profiles)
- Zet indien gewenst edges uit (View/Edges styles/display edges)
- zet vertraging tussen scenes uit (View/animation/settings/animation/scene delay -> 0 sec)
- stel de tijdsduur tussen de scenes in (View/animation/settings/animation/scene transitions -> 2 of 3? sec)
- zet schaduw aan (maar niet als je naar binnen gaat in een gebouw, want dit geeft problemen met de schaduw) je kan ook na een aantal frames de schaduw uitzetten.
- zorg voor voldoende scene's en een vloeiende lijn tussen je scenes. Dit kun je bekijken door bij View/animation op play te drukken.
- ga naar het tabblad options nadat je File/Export/animation hebt gekozen.

- zet anti-alias aan
- zet loop to starting scene uit
- geef een minimale resolutie van 840x600 op
- geef een Frame rate van 24 op. (meer heeft geen zin want dit kan het menselijk oog niet aan.)

Suc6!

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 08 mei 2009, 19:30 

Je zou, afhankelijk van je uiteindelijke doel ook gewoon de PAL resolutie (720x576, 4:3) kunnen pakken (waar programma's in NL op uitgezonden worden en waar DVD-spelers voor gemakt zijn. En dan zou ik ook aanraden het aantal fps op 25 te zetten omdat juist veel TV's en DVD-spelers het lastig vinden er elke seconde een frame bij te verzinnen.

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 08 mei 2009, 21:45 

Bedankt voor de link, Respect.
Ik ben wat aan het uitproberen en ben nu bezig een avi bestand van ruim 300 MB die geconverteerd is naar een MPEG bestand van ongeveer 150 MB up te loaden naar YouTube.
Ik ben nu al ruim een uur bezig en hij is nog niet klaar, maar dat zal wel niet zo lang meer duren.
Wel jammer dat er een logo in het midden verschijnt met het afspelen, maar ja, hij is gratis dus......
Je kunt voor het converteren kiezen uit : to DVD, to MPEG, to Flash en nog een aantal.
Weet iemand toevallig wat het beste is om naar toe te converteren?(beste kwalitiet met zo min mogelijk MB's)

Groeten, Henk

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 13 mei 2009, 12:54 

Bedankt voor de info iedereen,

ik kan weer verder!

Groet Marc.
:D

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]