Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

• Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
  Afdrukweergave

kwaliteit in LayOut 2.0
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06 apr 2009, 19:32 

Hallo,

Ik ben bezig om tekeningen die ik in SU heb gemaakt uit te printen met het programma LayOut.
Dit werkt prima om een strakke kantlijn om de tekening te krijgen met een naamblok rechtsonderin.
Ook de tekst kan ik hier prima in kwijt.
Nu vind ik de kwaliteit van de lijnen van de SU tekening in de LayOut een beetje tegenvallen als ik een afdruk maak. :mad:

Normaal plak ik ze in Word met een resolutie van 3000x2110 pixels (is denk ik wel iets overdreven..) en zijn de lijnen behoorlijk scherp, volgens mij beter dan in LayOut.
Ik had verwacht dat de tekening in LayOut, die je ook nog kunt bewerken als een SU tekening, kwalitatief een betere afdruk zou geven.
Ook als ik rechtstreeks vanuit SU uitprint vind ik de kwaliteit niet om over naar huis te schrijven.(de printinstelling zet ik dan op Ultra High)
Heeft hier iemand (veel) ervaring met LayOut en herken je dit verschijnsel of doe ik iets verkeerd? Is de kwaliteit in LayOut ook nog in te stellen?
Mijn videokaart is: NVIDIA GeForce 6600/PCI/SSE2 en als ik bij Window-Preferences-Open GL kijk staat hij op: # 40 , Colors Treu Color , Precision Medium , Shadows Yes , Anti-Alias 4x
Verder heb ik een vinkje staan bij: use hardware acceleration en use fast feedback.
Het is een heel verhaal, ik hoop toch dat mijn vraag duidelijk is en dat er iemand is die mij verder kan helpen. :vraag:

Groeten en alvast bedankt voor het meedenken, Henk

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: kwaliteit in LayOut 2.0
BerichtGeplaatst: 13 apr 2009, 16:34 

Vanuit Layout weet ik het niet. Wil het ook wel weten maar vanuit SU kun je de resolutie veranderen zodat de lijnen wat scherper zijn.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 13 apr 2009, 19:42 

Waar kan ik dan ergens de resolutie in SU instellen zodat de afdrukken scherper zijn?
Als ik dat in SU kan verbeteren zijn de afdrukken in Lay Out misschien ook wel beter.
Ik kies nu bij de printinstelling rechtsonderin Ultrahigh Definition. Vervolgens kan ik bij mijn printerinstellingen de kwaliteit nog veranderen van standaard naar hoog.

Groeten, Henk

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 04 mei 2009, 14:28 

Hey Henk,

Bij ons op het kantoor printen wij haarscherp vanuit SU met de "Ultra High"-instelling.

Bij het exporteren naar Layout moet je de lijndikte op 0,20 instellen en de rendersetting op high.

Met deze instelling ondervinden wij geen problemen! Welliswaar bij plots op A3-formaat.

Gr. Tom

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 04 mei 2009, 15:55 

Hallo Tom,

Bedankt voor de reactie!
Het strak uitprinten is voor mij nog steeds niet helemaal duidelijk/logisch.
Ik heb net gemerkt na uitproberen met een kubus van alleen maar lijnen en een rijtje woningen compleet met vlakken/materialen dat als ik rechtstreeks vanuit SU print de printinstelling standard een betere/strakkere kwaliteit geeft dan ultra high. Geen idee hoe dit kan, lijkt mij ook niet erg logisch, doe ik iets verkeerd?
Als ik het onderste vinkje aanzet (Use high accuracy) dan krijg ik bij de kubus met alleen maar lijnen een nog betere kwaliteit(strakkere lijnen) maar als ik dat doe bij een rijtje woningen dan loopt SU vast.

Bij LayOut heb ik de renderoptie van raster naar Hybrid gezet, en bij de lijnen kubus gaf dit een veel beter resultaat, maar als ik dat bij een rijtje woningen doe loopt het vast.(of het moet heeeeeeeeel lang duren?)
Dat exporteren naar Layout begrijp ik niet, ik open altijd mijn A4 met kanlijn en onderhoek in LayOut (een basistekening die ik heb gemaakt in LayOut) en via File/insert haal ik dan de SU tekening binnen. Begrijp ik dat het ook op een andere manier kan?
Kun je dan ook de lijndikten instellen?

Je ziet het, een heleboel vragen nog, maar door jouw antwoord heb ik wel weer een aantal dingen kunnen uitproberen en ben ik weer en stukje verder.
Als er verder nog mensen zijn die tips hebben: graag! :good:

Groeten, Henk

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]