Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

• Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
  Afdrukweergave

Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 30 mei 2007, 15:30 

deze gedachte had ik een paar uur geleden al, maar was ook vergeten wat richting moest zijn, ik dacht aan de historie. iedereen zijn vrij de tijdslijn te kiezen maar er mag geen electriciteit of glazen zoals ramen(vazen mag wel) bestaan.

het moet gebouw/huis zijn waar mensen vroeger woonden(en werkten) zoals wigwam, iglo, kasteel, grot van steenstijd, vikingshut, huis van vincent van gogh of zo.

of het lijkt jullie maar niks? er zijn zat andere richtingen :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 30 mei 2007, 16:41 

tyto schreef:
deze gedachte had ik een paar uur geleden al, maar was ook vergeten wat richting moest zijn, ik dacht aan de historie. iedereen zijn vrij de tijdslijn te kiezen maar er mag geen electriciteit of glazen zoals ramen(vazen mag wel) bestaan.

het moet gebouw/huis zijn waar mensen vroeger woonden(en werkten) zoals wigwam, iglo, kasteel, grot van steenstijd, vikingshut, huis van vincent van gogh of zo.

of het lijkt jullie maar niks? er zijn zat andere richtingen :)

Klinkt leuk, goed idee! Ik weet niet of de andere het ook wat vinden, maar ik kan hier wel wat mee :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 30 mei 2007, 16:42 
Site Admin

Is wel leuk, maar waarom zou je geen glas mogen gebruiken? In de late middeleeuwen (1250-1500) hadden ze ook al glas hoor. Dus zeker in de tijd dat Vincent van Gogh leefde (1853-1890). En de 19e eeuw is ook al zeker historie.

Wel een leuke opdracht om een gebouw te maken waaraan iedereen kan zien uit welke periode het ongeveer komt. Ik zou wel mee doen als er een SketchUtitie van komt!

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 30 mei 2007, 16:50 

gijs schreef:
Is wel leuk, maar waarom zou je geen glas mogen gebruiken? In de late middeleeuwen (1250-1500) hadden ze ook al glas hoor. Dus zeker in de tijd dat Vincent van Gogh leefde (1853-1890). En de 19e eeuw is ook al zeker historie.

Wel een leuke opdracht om een gebouw te maken waaraan iedereen kan zien uit welke periode het ongeveer komt. Ik zou wel mee doen als er een SketchUtitie van komt!

wel bij kerken denk ik rond die peroide(loodramen), maar het was te duur voor gemiddeld burgers.

ze hadden toende techniek ook niet om de glas echt doorzichtig te maken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 30 mei 2007, 16:56 
Site Admin

Idd, niet veel doorsnee burgers zullen ramen van glas hebben gehad. Maar dit soort ramen:
Afbeelding
waren toch wel veel voorkomend bij kloosters en kerken. Dat zijn ook gebouwen dus lijkt het mij dat er ook gewoon met glas mag worden gewerkt. Natuurlijk wel middeleeuws (of uit de tijd waar je een gebouw uit maakt) glas, en niet modern gals (helemaal doorzichtig, grootte ruiten enz.).

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 30 mei 2007, 16:57 

gewoon moderne dingen vanaf 1900? is verboden :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 30 mei 2007, 17:35 
tyto schreef:
gewoon moderne dingen vanaf 1900? is verboden :D

zeker een goed idee vindt ik dit

Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 30 mei 2007, 19:00 

dat lijkt me wel een mooie uitdaging.. :) ik heb wel een proefwerkweek voor de boeg :wink: .

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 30 mei 2007, 19:05 
Site Admin

dhddesign schreef:
ik heb wel een proefwerkweek voor de boeg :wink: .

JA! Ik ook :( Maar ja, ik heb eigenlijk niks te klagen. Veel toetsen zijn niet-leertoetsen en ik ben telkens om 12 uur weer uit. Dus ik kan misschien toch nog wel wat aan SU doen :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 30 mei 2007, 19:34 
Site Admin

Inderdaad leuke opdracht! Dit zal ik uitwerken tot de volgende "wedstrijd" Zal vanavond worden, looptijd 1,5 week voldoende? of 2,5 week.

Voor een volgende opdracht met betrekking tot gebouwen heb ik ook nog een leuk idee... en ook nog voor een gebruiksvoorwerp. Voorlopig kunnen we dus nog voort.

Nogmaals niemand is verplicht mee te doen, maar hoe meer zielen hoe meer vreugd, en iedereen leerd er ook weer van :wink:

Voor wat betreft andere iedeen hou ik mij altijd aanbevolen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 30 mei 2007, 19:36 
Site Admin

Respect schreef:
looptijd 1,5 week voldoende? of 2,5 week.

Ik denk gewoon beginnen met 1,5 week en als er dan nog mensen bezig zijn verlengen. Je weet pas hoeveel tijd je nodig hebt voor je model als je klaar bent :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 02 dec 2007, 13:30 

Waar blijft de nieuwe? :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: SketchUtitie
BerichtGeplaatst: 22 feb 2009, 17:53 

Wanneer komt er een nieuwe, heb vakantie. Dus tijd genoeg.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 22 feb 2009, 17:55 
Site Admin

Fred schreef:
Wanneer komt er een nieuwe, heb vakantie. Dus tijd genoeg.

Er komt een nieuwe als er een nieuw onderwerp binnen is. Dus ik zou zeggen, zet je hersens eens in werking ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 25 feb 2009, 17:07 

Ik heb er zelf geen tijd voor maar volgens mij moet het nu mogelijk zijn om iets te maken voor Google Earth dat onder water is. Toch? Is dat een idee? Dus bijvoorbeeld een duikboot of een vis of zo en die in GE plaatsen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]