Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
  Afdrukweergave

Camera "vastmaken" aan component......
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27 nov 2007, 20:55 
Offline

Geregistreerd: 20 sep 2007, 9:32
Berichten: 79
Hoi! Hoop dat iemand mij kan helpen, het gaat over camera posities.
Heb nu het complete forum doorgespit, maar niet de oplossing gevonden helaas. Het gaat om het volgende, ik ben bezig met een loskraan te tekenen. Nu gaat het om het zicht uit de cabine tijdens het laden en lossen. Om nu steeds het "zicht" in elke stand van de kraan op dezelfde plek te krijgen is nu niet echt gemakkelijk. Is er een manier om een camera-positie vast in een component te krijgen, zodat de camera meebeweegt met het component. (Cabine beweegt uiteraard) Heb onderwerpen gevonden over een vaste camerapositie, over animaties, flightpath, maar geloof dat ik nu toch nog een andere manier heb gevonden.... :P

Alvast Bedankt!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 27 nov 2007, 21:08 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 31 maart 2007, 20:15
Berichten: 447
Woonplaats: Leiden, Zuid-Holland
Hoe ga je de animatie van het laden en lossen maken? Met Vue6 moet dit bijvoorbeeld wel mogelijk zijn, door de camera en het object het zelfde pad te geven.. Alleen lijkt me het hier weer erg moeilijk hem echt te laden en lossen. Of ga je Sketchphysics gebruiken?

_________________
Groeten Simon


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 27 nov 2007, 21:30 
Offline

Geregistreerd: 20 sep 2007, 9:32
Berichten: 79
Van Sketchphysics heb ik weleens gehoord, maar nog nooit in verdiept, laat staan dat ik weet wat het doet. Het gaat eigenlijk niet om een animatie, maar meer om enkele locaties. De kraan die boven het schip "hangt", en de kraan gedraait, boven de losplaats. En dan gaat het om 3 camerastandpunten, twee uit de cabine, en één van een camera die aan de knijper hangt, om te zien wat deze registreert. Dit geldt dan voor minimaal 4 locaties waar de kraan kan komen te staan. Alles bij elkaar dus flink wat camerastandpunten. Het is mogelijk zo in SketchUp, maar het is een enorm gedoe om in het component hetzelfde camerastandpunt te vinden. SU animate lijkt me enorm leuk om te hebben, maar in dit geval werkt het niet, en Vue6 vind ik nu ook weer niet qua prijs om het even te proberen.... :lol:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 27 nov 2007, 21:33 
Offline

Geregistreerd: 15 okt 2007, 16:43
Berichten: 220
Woonplaats: ouderkerk a/d ijssel
sorry maar je hebt bij sketchup sketcyphices nodig voor animaties maar het is gratis dus als ik jou was zou ik dat eerst downloaden en er wat mee oefenen :wink:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 27 nov 2007, 21:41 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Eerst even dit:
Sketchyphisics is zeker niet nodig voor animaties, alleen wanneer je dingen binnen SketchUp wilt laten bewegen heb je het nodig. Dus als je een filmpje wilt maken en dat bijvoorbeeld op internet wilt zetten heb je deze plugin niet nodig. Kijk hier voor het downloaden van Sketchyphisics mocht je dat toch willen: http://www.sketchupforum.nl/viewtopic.php?t=436

Je kunt redelijk makkelijk bereiken wat jij wil bereiken:
1. Neem de Position Camera tool :camera: .
2. Klik op de plek waar je camera moet staan.
3. Sleep de muis naar de plek waar je heen wilt kijken..
4. Tik de hoogte in van je camera. Voor ogen gebruik je dus iets van 1,60 meter ofzo.

Je kunt nu telkens, als je onthoudt van welke kant van de cabine naar welke andere kant je hebt gekeken, dezelfde camerapositie bereiken.

Succes!
Gijs


EDIT: Ik hoop dat je het nog snapt :P Beetje onduidelijke laatste zin...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 27 nov 2007, 22:31 
Offline

Geregistreerd: 20 sep 2007, 9:32
Berichten: 79
Iedereen in ieder geval bedankt voor de antwoorden.
Wat ik wil is dus niet één, twee, drie mogelijk.
Zal in ieder geval de diverse tips gaan proberen.
Wat betreft de animaties, ga ik zeker ook proberen.
Ben nu Sketchphysics aan het downloaden, maar SU Animate ziet er ook veel belovend uit. Iemand ervaring ermee toevallig?
Heb en ga in ieder geval weer wat leren over SketchUp! :lol:
En SKP, weet nu ook dat er meer in de Krimpenerwaard zich met SketchUp bezighouden......
Kom zelf uit Lekkerkerk.... Toch kleine wereld he? :lol:
Ga nu maar weer even wat tijd spenderen aan SketchUp.....
Iedereen alvast bedankt!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 30 nov 2007, 21:34 
Offline

Geregistreerd: 15 okt 2007, 16:43
Berichten: 220
Woonplaats: ouderkerk a/d ijssel
ha das dichtbij, als je nog vragen heb moet je maar langs komen :lol:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Camera "vastmaken" aan component......
BerichtGeplaatst: 22 sep 2008, 10:18 
Offline

Geregistreerd: 21 sep 2008, 21:34
Berichten: 1
Wie kan mij uitleggen hoe Flightpath werkt? Het is namelijk een gratis plugin van http://www.smustard.com. Hiermee maak je dus 'gemakkelijk' :vraag: een pad aan om door heen te wandelen of overheen te vliegen. Er is helaas geen instructie beschikbaar op de website.

Nou, ik heb het geprobeerd. Het is zeker niet eenvoudig, want het is me niet gelukt. Ik heb een lijn aangemaakt om te kijken of de camera die volgt (hij creëert echter zelf een lijn als je meerdere scenes aanmaakt) Hij volgt de lijn wel, maar niet op de plek dat ik wil hebben. Met de tool camera positie en de muis heb ik de plaats ingesteld waar de camera die lijn moet volgen. Zonder resultaat helaas. :(

Wie o wie kan mij helpen? Mail graag een reactie naar Doodler485 :hoi:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Camera "vastmaken" aan component......
BerichtGeplaatst: 22 sep 2008, 13:49 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Het probleem van SketchUp animaties is dat de camera niet rechtstreeks naar een punt gaat (als je de camera draait). Hij maakt altijd een soort van boogje (is dat wat je bedoelt?). Echt een oplossing hiervoor is er geloof ik niet. Tenzij je een extra scene maakt, dan krijg je dus (bij een gang met één hoek):

1. Beeld op begin van gang, richting hoek.
2. Beeld op hoekpunt, zelfde richting als 1.
3. Beeld op hoekpunt, nu richting de gang om de hoek.
4. Beeld op eind van gang, zelfde richting als 3.

Je kunt het altijd proberen ;)

Succes!
Gijs


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO