Bedankt voor de reacties al.
Een doorsnee Nimitz klasse vliegdekschip is tegenwoordig goed 311 meter lang, dus qua lengte zit het wel OK.
Ik was zinnens om op elke romp een start/landingsbaan te doen.
Vermoeddellijk moet ik nog wel dan hier en daar het dek zelf onder een hoek gaan laten overhangen, moet ik nog verder bekijken.
In theorie als ik ervanuit ga dat 1 romp = 1 Nimitz klasse vliegdekschip, kan ik 8 katapultss zetten voor het opstijgen en 2 banen om te landen.
Ik heb vandaag effe verder gedaan en heb de 4 dekliften er al opgezet, gebaseerd op de dekliften van de huidige vliegdekschepen. Tevens heb ik het dek een 4 tal meter verhoogd. Dit zodat ik vanvoor onder het dek de stuurcabine kon zetten, en deze de 2 rompen verbind. Vervolgens ook nog ff terug in het midden een uitsnijding gedaan in de stuurcabine, zodat er toch een duidelijk verschil blijft tussen de 2 rompen. Ramen en dergelijke moet ik nog wel in de cabine steken.
Bedoeling is dat het een stealth achtig schip wordt, dus de rechte hoeken probeer ik hier en daar zo goed mogelijk te houden.
Ik heb tevens een paar F18's ter illustratie op het dek gezet ( ietsie realistischer dan die A340's

)

Wat me trouwens opvalt is dat Sketchup niet mooi exporteerd naar jpg. Iemand hier een oplossing voor, want de gecropte fotos die ik post zien er echt wel niet uit, ook al is er nog niets gerenderd ofzo.