magnificent7 schreef:
De vorm is geen probleem en ik weet hoe ik materiaal doorzichtig moet maken. ik weet ook hoe ik een lichtbron moet toevoegen (heb ik allemaal op dit forum geleerd, waarvoor dank!).
Ik heb ook al in Kerkythea renders uitgevoerd met licht. Dus dat zal allemaal geen probleem zijn.
Het zijn de instelling die voor problemen zorgen: de doorzichtigheidsgraad, de lichtsterkte. Ik heb het nu toch al een aantal keer geprobeerd, maar nooit het gewenste resultaat.
Vooral de instellingen in Kerkythea snap ik weinig van. Is er bv een verband tussen het aantal watt van een lamp en de instelling van een lichtbron.
Als het een zaak is van proberen en aftasten zal ik er mij bij neer leggen en verder proberen. Maar mss kan iemand zijn ervaringen delen.
Als je via Sketchup een lamp toevoegd (kerky components) kun je met de rechtermuisknop op het lichtbolletje klikken en instellingen qua lichtsterkte aanpassen. De standaard lamp staat op 5 (voor een klein lampje komt dat overeen met 500 watt ongeveer) Ik zou dus voor een tafellamp dit op 0,5 zetten.
De doorszichtigheid van de lampkap zou ik op 50% zetten.
Kom je er nog niet uit, meld het even, dan upload ik een voorbeeld met in stappen hoe ik dit zou doen