Gijs, volgens mij bedoeld ze iets anders.
els schreef:
hallo allemaal,
ik zou graag 2 afbeeldingen exporteren naar tiff, maar het is belangrijk dat de schaal van de 2 afbeeldingen identiek is (ze moeten overlappen)
hoe kan ik dit controleren of instellen?
Welkom, ik zal proberen antwoord te geven, maar bijde dingen die jij wil zijn niet standaard in Sketchup (naar mijn mening) en je zal het met een omweg moeten doen.
2D tiff exporteren op schaal kan zeker niet met de gratis versie van Sketchup.
Hetzelfde effect kun je wel als volgt berijken:
Je kan op schaal printen in SketchUp.
Optioneel:
Ga naar menu "Camera" en kies "Parallel Projection".
Kies één van de volgende views : "Top, Front, Right, Back of Left" (icoontjes).
Ga naar menu "
File" en kies "
Print Preview...."In het vakje "
Print Size" zet je het vinkje bij "
Fit to Page"
uit.
In de vakjes "
Width" en "
Height" vul je de hoogte/breedte in.
"
In the printout" en in "
In SketchUp" zie je de schaal: bijvoorbeeld op schaal 1(bovenste getal)/50(onderste getal)
Nu kies je bij printer: een niet printer (ik kan bijvoorbeeld PDF selecteren. maar soms heb je ook een windows imager, die maakt tiff bestanden.) Een beetje heen en weer converteren zou dan moeten lukken.
Als je dit voor bijde plaatjes doet zou je ze aan elkaar moeten kunnen plakken.
Erg omslachtig... als iemand iets beters weet hoor ik het graag...
Wat ook kan: met een fotobeweringsprogramma de plaatjes schalen tot ze tegen elkaar aan passen..
els schreef:
is het mogelijk om ook het perspectief van een andere afbeelding te kopieren? zodat de 2 afbeeldingen perfect overlappen?
help mij?
Een wanhopige sketchupper ;o)
Dit zou ik ook in een fotobewerkingsprogramma doen.
Gewoon de foto bij de hand houden en proberen dezelfde hoek in je SU te krijgen, dan exporteren en kijken hoeveel je nog moet draaien...
Wat je ook kan proberen is de foto invoegen en op ruime afstand achter je model zetten, nu kun je een hoek zoeken die overeen komt met de foto.
Kom je er nog niet uit kan ik nog proberen een en ander te verduidelijken met afbeeldingen...
Suc6