In grote lijnen komt het daar wel op neer, afhankelijk van het model wat ik maak. De modellen die zijn afgeleid van een bestaand object, zoals de graafmachines, treinen, wright flyer enzovoort, maak ik op basis van blauwdrukken (blueprints) met een aantal aanzichten van het object. Hiervoor zijn zat websites waar je die kunt downloaden. Meestal gebruik ik die blauwdrukken voor de grove maatvoering (zoals
deze bv), voor de detaillering gebruik ik liever foto's omdat die veel meer laten zien dan de blauwdrukken. Dit is inderdaad een kwestie van namaken wat je ziet op de foto.
Mijn andere modellen zijn gewoon vanuit de fantasie gemaakt of vanuit het object wat ik in mijn directe omgeving heb liggen. Dan is het een kwestie van even de meetlat er langs te leggen om het op te meten. Eigenlijk alle modellen van computerapparatuur (lian-li kast, acer monitors, switch, laserprinter, etc.) staan hier nu voor mijn neus terwijl ik dit typ.
Voor alle modellen geldt bij mij in elk geval dat ik begin met de hoofdvorm en hier steeds meer nuances en details in aanbreng. De basis is vaak gewoon een kubus, cilinder of bol die steeds meer bewerkt wordt.
J-m@n