jancleynen schreef:
Hallo,
Ik heb even deze render gemaakt van een yacht die ik gemaakt heb in SU. Nu, Kerkythea lukt lang zo goed niet als SU. Ik krijg geen realistische look. Kan ik dit hard verbeteren door alleen maar wat met de settings van de materialen te prullen of is er meer voor nodig? Want het instellen van reflectie voor het glas en het water leverde me tot nu toe weinig op. De romp is trouwens van carbon gemaakt, maar bij het renderen gaat de textuur blijkbaar verloren. Hulp is welkom, alvast bedankt voor de tips!
http://www.autoforum.be/attachment.php?attachmentid=44033&d=1194344646Spijtig, de link wordt niet herkend als foto.
De link is inderdaad naar een geuploade foto op een ander forum welke niet zichtbaar is voor niet members.
Het beste kun je de foto ergens anders uploaden (
http://www.imageshack.us) en de foto hier plaatsen.
Dat de texture verloren gaat heeft waarschijnlijk te maken met de zichtzijde in SU.
Druk in SU op

Monochrome weergave, als je nu blauwe vlakken ziet herkent Kerky deze verkeerd om. Draai deze blauwe vlakken om door erop te klikken met de rechtermuisknop en reverse fases te kiezen. Hierna je model weer met textures zichtbaar maken (:textures: ) en opnieuw de texture toekennen (deze is waarschijnlijk verdwenen).
Al je textures duidelijk benoemen zodat je ze in Kerky herkend.
Het bestand exporteren en openen in Kerky, hier met de instellingen spelen, zie ook de tutorial op dit forum.
Voor meer reflectie kun je de normen verhogen. en misschien een omgeving tekenen zodat er ook iets te reflecteren valt
Suc6