Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

• Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
  Afdrukweergave

Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27 mei 2007, 17:24 

wip

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 mei 2007, 18:12 

nog een met kerkythea render

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door tyto op 27 mei 2007, 18:13, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 mei 2007, 18:12 
ziet er allemaal erg mooi uit hoor!

BerichtGeplaatst: 27 mei 2007, 18:14 
Site Admin

Idd, erg mooi. Alleen is bij Tyto het water (is het water of schuurpapier?) een beetje te hoekig. Een plasje water ziet er nooit zo uit.

Profiel  

De Leatherman!
BerichtGeplaatst: 27 mei 2007, 18:20 

Hier komt dan mijn inzending:

Het mooiste stuk gereedschap ooit, hij maakt elk ander gereedschap overbodig, eigenlijk hoort elke man er 1 te hebben, en de echte klussers weten al waar ik het over heb:

De leatherman!
Afbeelding

Met verschillende renders:
Afbeelding

Afbeelding

Sommige renders zijn een beetje korrelig, misschien kom ik nog met betere, dat merken jullie dan wel :wink: Dit alles is gerenderd met Podium, vanwege de weerspiegeling die hier natuurlijk bij hoort, en de simpelheid van het programma.

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 mei 2007, 18:20 

inderdaad, dat zal ik nog veranderen of zelfs nog vervangen door iets anders 8)

Profiel  

Re: De Leatherman!
BerichtGeplaatst: 27 mei 2007, 18:34 

s1mon schreef:

Het mooiste stuk gereedschap ooit, hij maakt elk ander gereedschap overbodig, eigenlijk hoort elke man er 1 te hebben, en de echte klussers weten al waar ik het over heb:

weet al wie deze contest gaat winnen 8)

probeer kerkythea uit? je kan er ook nog extra metalen materials pakket downloaden; chroom, aluminium, dull metal, gekrast metaal etc.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 mei 2007, 19:18 
Site Admin

tyto schreef:
s1mon schreef:

weet al wie deze contest gaat winnen 8)

probeer kerkythea uit? je kan er ook nog extra metalen materials pakket downloaden; chroom, aluminium, dull metal, gekrast metaal etc.

Netjes Simon, super renders en nette WIP.

p.s. waar zijn die material packs te downloaden?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 mei 2007, 19:37 
s1mon schreef:

zo de....
dat ziet goed uit, stop die eeuwige roem maar vast in je zak 8)

BerichtGeplaatst: 27 mei 2007, 19:44 
Site Admin

Fleros schreef:
s1mon schreef:

zo de....

:twisted:

:wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 mei 2007, 19:45 
Respect schreef:
Fleros schreef:
s1mon schreef:

zo de....

:twisted:

:wink:

ach ja uiteindelijk gaat het om de fun, niet dan?! :)

BerichtGeplaatst: 27 mei 2007, 20:02 
Site Admin

Nee, uiteraard, iedereen leert veel van de wedstrijdjes, van elkaar en van zichzelf. Zelf heb ik een karakter dat ik graag wil winnen, hier zal ik dan ook mijn uiterste best voor doen, maar degene met de beste verhouding in originaliteit, tijd om het uit te werken, en kennis van het programma zal winnen, en dat gaat inderdaad om de roem, maar ook zeker om zelf beter te worden in het modelleren en renderen. Zelf kom ik nu problemen tegen waar ik ook zo even een uur aan zit te werken, vooral de organische vormen zijn lastig in sketchup. Mijn model is nu 12 MB, enkel voor een stuk gereedschap, en ik ben net over de helft :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 mei 2007, 20:13 

Bedankt voor de positieve reacties! Ik heb nog eens gekeken, het bestand is nu 1.93 MB groot, valt dus heel erg mee. Wel had Podium erg veel problemen met het bestand. De Leatherman zelf bestaat uit 13438 entities, wat sketchup zelf nog wel trekt, zolang ik ze niet allemaal selecteer, maar podium kon dit niet echt aan. Allemaal selecteren en even de reflectie verhogen lukte dan ook niet, was opeens heel sketchup weg. Maarja, door middel van layers, geduld en weinig andere programma's laten lopen heeft hij het toch voor mekaar gekregen. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 mei 2007, 20:51 
Respect schreef:
Nee, uiteraard, iedereen leert veel van de wedstrijdjes, van elkaar en van zichzelf. Zelf heb ik een karakter dat ik graag wil winnen, hier zal ik dan ook mijn uiterste best voor doen, maar degene met de beste verhouding in originaliteit, tijd om het uit te werken, en kennis van het programma zal winnen, en dat gaat inderdaad om de roem, maar ook zeker om zelf beter te worden in het modelleren en renderen. Zelf kom ik nu problemen tegen waar ik ook zo even een uur aan zit te werken, vooral de organische vormen zijn lastig in sketchup. Mijn model is nu 12 MB, enkel voor een stuk gereedschap, en ik ben net over de helft :P

ja nou ik doe dus ook mee om mezelf beetje bijtescholen enzo, maar het winnen mag gerust iemand anders doen, niet dat ik het niet leuk vindt om te winnen hoor, maar met mijn skills zal dat niet echt lukken :)
mijn model is trouwens gedaan in 1,5 uur.
misschien dat ik nog wel iets beters kan maken als ik er echt de tijd voor neem, maar we zullen zien :)
Grt
Floris

edit: voor geintreseerde, ik heb ff bij de profiel topic mezelf voorgesteld
;)

BerichtGeplaatst: 27 mei 2007, 21:08 

s1mon schreef:
Bedankt voor de positieve reacties! Ik heb nog eens gekeken, het bestand is nu 1.93 MB groot, valt dus heel erg mee. Wel had Podium erg veel problemen met het bestand. De Leatherman zelf bestaat uit 13438 entities, wat sketchup zelf nog wel trekt, zolang ik ze niet allemaal selecteer, maar podium kon dit niet echt aan. Allemaal selecteren en even de reflectie verhogen lukte dan ook niet, was opeens heel sketchup weg. Maarja, door middel van layers, geduld en weinig andere programma's laten lopen heeft hij het toch voor mekaar gekregen. :)

probeer kerkythea dan uit, die is zeer zuinig met geheugen(poduim en irender zuipt geheugen)

voordelen;
gratis en vele verschillende soorten renders en ook geen limiet op size zoals poduim proefversie.

bumpmap; handig voor golven, deuken of zo.

specular(+specular sampling=spiegeling). een soort lichtschijnreflectie(zie rubberen hamer, handvatten. )

etc, er is een heleboel opties om ermee te rommelen.

veel voorgezet materials te downloaden(soorten plastics, houten, textiel(inclusief leer), badkamertiles, veel diverse soorten metalen etc) heel simpel te gebruiken.
basisprincipie;

je geeft elk objecten in sketchup kleuren. kerkythea ziet elk kleur als apart manipuleerbaar objecten.

bijv; met sketchup je kan zelfs de muur roze verven, ook verf je trapje bij de badkuip roze.
en in kerkythea op roze kleur klikken en dan ALT+m drukken, daarna op GET button klikken daarna kan je diverse materialen kiezen.
als je badkamertile kiest, dan verandert alles wat roze geverfd is in dat badkamertiles textures met bijhorend reflectie, bumpmap etc.

materials is hier te downloaden; http://www.kerkythea.net/joomla/index.php?option=com_remository&Itemid=42&func=select&id=3&orderby=2&page=1

na het gedownload te hebben,
om die materials te kunnen gebruiken open je eerst kerkythea en dan

klik op file> install library> kies file die je gedownload heb.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]