Respect schreef:
Simon,
Ga eens naar het riet in je paintbucket, dubbelklik op de thumpnail, kies bij picker HSB en schuif met de 3 blakjes tot je de gewenste kleur en donkerte hebt berijkt
Zo kun je zelfs groen riet maken (dat is dan weer handig bij een planken patroon) Maak het de kleur die je wilt
Verder is ook de grootte van het riet aan te passen door de hoogte en breedte aan te passen en ook is de afbeelding op je vlak te draaien, schalen en te verplaatsen. Hiervoor klik je op een vlak met een texture, dan rechtermuisknop en dan texture/posiotion. Hier kun je de afbeeding aanpassen door met de gekleurde stipjes te schuiven. Gewoon een beetje mee spelen.
Bedankt voor de tip! ik heb eerst eens wat met de kleuren in Sketchup zitten spelen, kreeg ik toch niet het gewenste resultaat, toen de afbeelding in photoshop geopend, en hem een stuk bruiner gemaakt. Vervolgens het dak bruin gemaakt, de vlakken goed gemaakt. (Nog best wat werk, zorgen dat op elk vlak het riet doe goede richting op gaat..) Met hier het resultaat: (Even zonder bomen)
Ook de deuren heb ik meteen maar met een texture mooier gemaakt. Ik ben nu nog bezig met wat details, en misschien nog een wat mooiere omgeving.