antonie schreef:
Even hier een vraag bijstellen,
Ik heb een foto van een huiskamer, met meubels...vreselijke schrootjes aan de muur en kleuren waar je niet echt warm voor loopt. Nu wil ik die foto binnen SU zo bewerken dat muren en vloer wegvallen achter een SU vlak maar dat uitzicht uit het raam wel blijft. Is match photo in deze de beste manier om de foto aan te pakken of is er een betere manier? Daar ben ik nu mee aan het prutsen maar resultaat is nog niet echt denderend. Ik neig zeer naar de manier om de kamer gewoon in SU op te zetten, het raam te "knippen" uit de foto en deze in SU op de uitsparing te plakken. dat kost echter wat meer tijd en tijd is geld tegenwoordig.
alvast bedankt.
Niet zo handig om op zo'n oud topic nog te reageren, had gewoon een nieuwe aangemaakt.
Maar over je vraag, het ligt nogal aan de foto die je hebt gemaakt hoe handig photomatch werkt. Het perspectief maakt nogal uit (maar dat kun je aardig goed zetten). Daarnaast is het zo dat als jij bijvoorbeeld een foto maakt terwijl je inzoomt met de camera je depth of field anders wordt. Standaard staat dat op 35 in SU en dat klopt in de regel best redelijk met veel standaard pocket camera's als je niet inzoomt.
Dus je kunt daar nog even mee spelen. Je kunt ook gewoon even dat deel van de camera + raam modellen. Lijkt me eigenlijk het snelst. Gewoon even de maten opmeten en klaar.
Was zelf laatst ook even aan het spelen, ene is foto andere is render. En dergelijk strakke dingen zet je ook redelijk snel op in SU.