Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

• Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
  Afdrukweergave

inkleuren van vlakken
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 23 feb 2007, 18:06 

Ik heb problemen met het inkleuren van mijn getekende objecten, soms lukt het maar soms ook niet , en ik heb geen idee hoe dit komt. Kan iemand me helpen ?? :?

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 23 feb 2007, 22:16 

Hallo Roos,

Is het zo dat, als je b.v. een kubus maakt, je dan het emmertje aanklikt, een kleur kiest, dan in een van de vakken van de kubus te klikken geen kleur krijgt?
Mischien kun je iets meer vertellen hoe jij het doet?

Peter

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 24 feb 2007, 11:12 

ja inderdaad, ik maak bv een kubus , haal het emmertje , kies een kleur of textuur soms kan ik die vlakken dus inkleuren en soms ook niet . ik heb ook een volledig interieur van een winkel getekend ( geprobeerd) . ik probeer de kleuren te veranderen en het lukt me niet.
al vast bedankt voor de reactie!
gr.Roos.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 24 feb 2007, 11:31 

ik heb het nu nog eens opnieuw geprobeerd. ik teken een rechthoek trek die omhoog met push/pull tool tot een kubus. dan haal ik het emmertje kies een kleur en dan ga ik op één van de vlakken staan. en klik ik met de linkermuisknop , ik moet dit wel een 10 - tal keren herhalen tot het me eindelijk lukt om er een kleur op te krijgen , dan probeer ik alle plaatsen op dat vlak uit tot het me uiteindelijk lukt. maar dit is natuurlijk om zot van te komen. ik denk dat het wel ergens iets simpels zal zijn dat ik verkeerd doe , maar ik kom er niet uit :oops:

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 24 feb 2007, 17:50 

Je doet eigenlijk niets fout. Dus het moet aan een instelling liggen of dat de installatie van het programma niet geheel goed is verlopen. Is deze fout al vanaf het begin of in de loop der tijd ontstaan?
Voldoet de computer aan de systeemeisen ?
Is het Sketchup 5 of 6?
Misschien is de beste optie om het programma eerst te verwijderen en dan er weer opnieuw op te zetten en zorg er voor dat er geen andere programma's open staan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 25 feb 2007, 12:28 
Site Admin

Het is inderdaad raar wat je omschrijft.

- Welke versie van sketchup gebruik je? 5,6,free,pro?
- Opnieuw installeren zou inderdaad een oplossing kunnen zijn, lukt het dan nog niet, plaats dan eens dat bestand van die kubus op internet, dan kunnen we kijken of het bij ons wel lukt.

suc6

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 25 feb 2007, 13:26 

vreemd, ik ben deze "fout" nog nooit tegengekomen.. post anders even je bestand dan kunnen wij eens even kijken :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 25 feb 2007, 23:07 

Ik denk ook, dat het een slimme zet is om het programma even opnieuw te instaleren zoals de deskundigen hier al zeggen.
Ik heb op andere forum's gekeken, maar jou probleem komt nooit voor Roos. Wel super vervelend lijkt me.
Lukt het met opnieuw instaleren nog niet, laat het dan nog even weten!
Dit moet gewoon opgelost worden.

Peter

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 26 feb 2007, 15:01 

ik heb hier nu het programma ( sketchup freeware) op een andere computer staan en inderdaad hier heb ik geen problemen deze computer heeft wel een zwaardere grafische kaart ( aldus mijn man) terwijl de andere computer lichter is ( werken beiden op windows xp). Morgen probeer ik het programma opnieuw te installeren op de andere computer. hopelijks lukt het dan beter aangezien ik meer op die lichtere computer wil werken. Ik heb me trouwens ingeschreven om een 3 - tal lessen te volgen ' sketchup'. Ik kijk er al naar uit!
Gr.Roos.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2007, 9:26 

Als het op een andere computer wel goed draait, zal het toch met die grafische kaart te maken hebben. Ik ben bang dat opnieuw instaleren niet werkt. Dus.... dat word een "dikke Mac".. hahaha!
Sucses met de lessen en straks kunnen we weer van jou leren.

Greettzz

Peter

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2007, 16:50 

Citaat:
Dus.... dat word een "dikke Mac".. hahaha!

Die krijg ik over een tijdje :D :D :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2007, 17:58 

ha , ja wie sponsert ?? :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2007, 19:14 
Site Admin

roos schreef:
ha , ja wie sponsert ?? :D

Zijn ouders...

Woonde ik nog maar thuis :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2007, 21:07 

haha :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 01 maart 2007, 12:12 

ik heb dus het programma volledig verwijderd en opnieuw geïnstaleerd. Het gaat nog altijd moeilijk om kleur /textuur op een tekening te zetten. Ligt dus blijkbaar aan de sterkte v/d grafische kaart. ...............
Ik heb mijn eerste les reeds achter de rug. Ik heb veel bijgeleerd zoals het gebruik v/d ' folow me tool ' voor bv het tekenen van een dakgoot rondom een huis in één beweging! Ook de ' section plane ' tool had ik voordien nog niet gebruikt. Goed om componenten in een tekening te plaatsen. gr. R.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]