Hoi,
Ik probeer momenteel een nette visualisatie te maken van villa's in een duinlandschap.
(Zie plaatje)

Uploaded with
ImageShack.usHet terrein heb ik gemaakt door een dxf hoogtetekening te importeren en met sandbox>from contours een TIN of surface te genereren. Op deze surface heb ik een luchtfoto van het gebied als material toegepast.
Nou loop ik tegen de volgende problemen aan:
1. Ik ben niet tevreden over de kwaliteit van het material op het terrein. Dit komt o.a. door de beperkte bitmap grootte. Maar ook omdat ik liever geen foto's in m'n model gebruik. Is er een andere manier om handmatig in sketchup de duinen te "schilderen"? Het landschap bestaat uit veel zand met bovenop de heuvels vaak (behoorlijk) wat begroeing. Ik wil dit echter niet modeleren!!!
2. In dit grillige landschap komt straks een weg te liggen. Deze weg moet wel enigzins de hellingen in het landschap volgen maar ook weer niet te grillig. Hoe maak ik een nette ringweg in dit terrein die enigzins het landschap volgt (maar niet elke cm!), en hoe "egaliseer" ik m'n terrein op delen waar ik de weg overheen wil laten lopen?
3. Ik heb nu alleen een terreinkaart van het bewuste perceel. Ik wel echter ook het aangrenzende terrein + strand + zee modeleren en aansluiten op ons perceel. Nu zijn de randen van het terrein zeer grillig en veelal losse lijnstukje. Hoe sluit ik hier netjes op aan met een andere TIN of surface?
Links naar goede tutorials hierover zijn ook zeer welkom!!!