Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

• Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
  Afdrukweergave

Traag bestand, hoe MB's reduceren?
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 maart 2011, 13:30 

Hallo!

Vraag mbt mijn trage model, het is intussen al 65MB groot en dus haast onwerkbaar, kan moeilijk meer handelingen verrichten, laden duurt te lang om nog goed te werken..

Ik ben student Bouwkunde. Mijn tekening is een verzameling van paviljoens. Deze zijn opgebouwd uit onderdelen (kolom, balk, fundering) die ik heb ge-grouped. Deze komen heel vaak terug, staan op een hart op hart afstand en repeteert dus vaak (bijv. 10 per paviljoen). Een paviljoen is opgebouwd uit deze group van elementen en er staan zo'n 13 van die paviljoens in de hele tekening. Er is wel verschil tussen sommige groups.

Mijn vraag: als ik de indentieke groups verander naar components, gaat dit dan aanzienlijk schelen zodat ik MB's kan reduceren en het geheel sneller werkt? Ik kan me voorstellen dat dit misschien gaat werken, maar voordat ik dat ga aanpassen wil ik graag wat advies van jullie. Zo ja, kan ik dan eenvoudig rechtermuisklik op de huidige group doen en daar dan een component van maken?

Ter aanvulling; er staan verder geen components uit het 3D warehouse in, mijn textures zijn colors, ik hide als ik sneller wil werken, ik teken in wireframe voor minder vertraging, de settings bij OpenGL staan op fast feedback e.d.

Bedankt alvast voor enige hulp.

Marloes

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Traag bestand, hoe MB's reduceren?
BerichtGeplaatst: 04 maart 2011, 14:34 

hallo marloes,
ik weet niet of je bestand kleiner wordt als je allemaal componenten gebruikt, misschien weet iemand anders dat wel.
je kan een component maken door rechtermuis op je bestaande groep en dan make component.
als je deze component/groep nu kopieerd en je veranderd iets in de component, veranderd de gekopieerde groep ook gelijk. dit kan ik je wel vertellen.