H. van sluis schreef:
Hallo Maarten,
Je zou het dak echter kunnen laten lijken door er een overstek van bv 20 cm en windveer van bv 20 cm aan te zetten, ook de goot een beetje oversteken
Mooie texturen van realistische dakpannen en gevelstenen zijn ook te vinden op Wienerberger
Groeten, Henk
Thanks, ga ik eens bekijken.
Maarten schreef:
Je muurtexture is nog te klein, je ziet de stempeling.
Dit snap ik niet. Ik gebruik dezelfde texture voor texture als voor bumpmap (bumpmap is wel zwart/wit en gephotoshopped natuurlijk).
Maarten schreef:
Textuur op de muur zou je met photoshop ook kunnen bewerken zodat je de stempeling niet meer ziet.
Ga ik eens een tutorial voor zoeken dan.
Maarten schreef:
Dakpannen kun je bump geven of daadwerkelijk als losse dakpannen in je model zetten.
Om echt in model te zetten zal het een werk van lange adem zijn vrees ik. Ik ga nog wat experimenteren met verschillende textures/bumps.
Maarten schreef:
In je tafel zit trouwens teveel reflectie, het spiegelt nu helemaal.
Idd, en zo zijn er nog materialen die niet helemaal realistisch overkomen. Heb de reflectie ondertussen wat aangepast.
Maarten schreef:
Je plafond is ook vreemd trouwens. Een dergelijk plafond met kinderbalken werd enkel in de 16e eeuw toegepast.
Jup, het is idd een huis van de 16de eeuw. Dit wordt nu gerenoveerd en men wil zoveel mogelijk de stijl behouden van toen.
Ik vind ook de achtergrond echt niet geslaagd. Dit is een model van Kerkythea. Heeft er iemand daar raad voor aub? Nu is het enorm onscherp/blurry.
Nogmaals bedankt voor jullie commentaar en advies!