Beste Sketchuppers/ontwerpers.
Ik spreek ook de ontwerpers aan omdat ik een erg leuke opdracht voor jullie heb.
Voor een ontwerpopdracht moesten we een stedebouwkundig plan ontwerpen voor de Gist/DSM in Delft.
Daarnaast moest er een bouwblok worden uitgewerkt. Dit is allemaal al gebeurt, en ik heb het ontwerpproject gehaald.
Ik zal eerst het een en ander uitleggen over de (vrijwillige) bijdrage die jullie kunnen leveren.
Hier staat wel het een en ander tegenover. Degene die een bijdrage levert krijgt een vermelding.
In het stedebouwkundig plan (zie ook hieronder) is een gigantisch park gerealiseerd. Dit park zou voor heel Delft moeten zijn. Op het samenkomen van wegen zijn folly's geplaatst. Een folly is een nutteloos object, waar mensen omheen kunnen lopen, zitten, soms in klimmen kunnen, misschien uitkijkpunten hebben etc. (kijk ook op wiki -> goede referentie = parc de la vilette à paris)
http://en.wikipedia.org/wiki/Folly
Wat je op bovenstaande kaart ziet is het bouwblok (groen -> Kop van DSM) en de 7 folly's. Folly nummer 1 wordt al uitgewerkt. De folly's in het park moeten refereren/samenhangen met het uitgewerkte woonblok. (zie hieronder). Dit kan door de materialisering, maar ook door vorm, grootte etc etc.

Let wel: Deze maquette geeft niet het hele blok weer.
Materialisering van dit blok:
- Hout voor de torens met gekleurd glas (Soort hout: SEN wood)
- Baksteen voor de onderbouw (dat is op de maquette het witte)
(baksteensoort:

Wat ga ik ermee doen?
Nu het project al is afgelopen zou ik er toch graag een filmpje van willen maken. Aangezien het erg leuk is om allemaal verschillende folly's te maken, wil ik jullie hiervoor vragen.
Het filmpje zal hopelijk eind februari af zijn, en zal op vele websites te zien zijn. Elke folly krijgt speciale aandacht in het filmpje, en daarnaast komt ook de ontwerper duidelijk in beeld (naam etc.)
Gevraagd:
- een sketchupmodel van de door jouw ontworpen folly
- het moet samenhangen met de torens van het woonblok. (als je hout gebruikt, laat dan planken zien)
- Maximaal 7x7 meter. Maar het hoeft niet vierkant. Daag jezelf uit!
- Hoogte is onbeperkt, maar stel ook grenzen.
- Ook het dak bepaal je zelf.
- Kijk naar materialen
- geen omgeving
- Einddatum : vrijdag 28 januari.*(onder voorbehoud, kan verlengt worden)
Gegeven:
- speciale aandacht in het filmpje naar jouw ontworpen folly
- naamsbekendheid
- een dvd met het filmpje erop. (mits genoeg aanmeldingen)
Er zijn 6 folly's te vergeven, wees er dus snel bij.
Bij meer dan 6 aanmeldingen worden de 6 mooisten gekozen.
De beste folly (met nadruk op Folly) wint ook een nationale bioscoopbon.*
* dit geldt alleen als er 6 of meer aanmeldingen zijn.Ik hoop dat het duidelijk is, en dat jullie er zin in hebben!
Groeten Jordy