Hallo Architraaf,
Bij renderprog's met Materialeditor is het vooral belangrijk dat je (bij een project dat af is) alle vlakken een textuur geeft. Het maakt dan niet uit welke, het gaat om onderscheid. Dit komt omdat het zo werkt: alle vlakken met die textuur worden vervangen door (een door jou gekozen) Material. Deze voorgeprepareerde Material heeft alle instellingen al, zoals dat glas doorschijnend en licht glimmend is. Ook kun je zelf een Material maken met een eigen textuur.
-Extra info- Een material bestaat uit een textuur(de herhaalbare afbeelding) en eigenschappen(zoals bump map, displacement map, shiness, power etc.)
Het ligt aan je renderprog. hoe uitgebreid je materialeigenschappen zijn.Maar doordat er zoveel Renderprogamma's zijn, is er geen vaste manier van het leren van renderen (buiten de begrippen van Material). Kijk eens in mijn het schema voor alle oa alle prijzen en links:
http://bartdesigns.nl/Pages/renderschema.html. Als je de illegale weg kiest ben je geneigd de duurste te nemen,(je kunt hier hele mooie plaatjes mee maken) maar dan doe je jezelf wel een hoop leerwerk aan.
Mijn advies: begin met 2 of 3 (zoals SU Podium en Kerkythea)
simpele (hoe ingewikkeld kun je zien aan screenshots van de progs) gratis/illegale render programma's. Dit wijst zichzelf en anders kun je tutorials op de officiele site, op youtube en hulp op dit forum vinden.
Suc6!