Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

• Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
  Afdrukweergave

Uitdaging .........
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 20 mei 2010, 13:13 

Hallo,

Blijkbaar geeft het SU ontwikkelteam niet lang genoeg gebrainstormt over de 3D tekst optie.

Ik heb een rond vat, daar wil ik tekst op hebben.
A) 3D tekst wil niet plakken
B) projectie vlak met 3D tekst werkt ook niet. Wel éénmaal de optie samengestelde texture gekregen maar daarna niet meer... :(
C) texture maken met tekst in combi met projectie vlak. Werkt wel maar het projectie vlak moet net zo "groot" zijn als het gebogen vlak. In mijn voorbeeld is het proj. vlak zeg maar een halve ton.

Afbeelding

Maar goed het gaat, zou je denken, totdat je je model ronddraait en nu aan de achterzijde de gespiegelde tekst te zien krijgt...

Afbeelding

Heel knap van SU maar niet geheel naar wens van de persoon achter het toestenbord...
Natuurlijk wil ik ook nog op andere plaatsen op het vat tekst plaatsen.....

Nu de uitdaging : weet iemand en goede, betrouwbare, snelle, eenvoudige oplossing voor dit toch niet zo heel exotische idee ?

Ik kan natuurlijk het projectievlak net zo lang maken als de omtrek van het vat maar dan moet ik ook mijn texture zo lang maken, en die wordt dan natuurlijk weer zwaarder qua kB.

AutoCad, SU7 Pro gebruiker.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Uitdaging .........
BerichtGeplaatst: 20 mei 2010, 17:13 
Site Admin

Je bent zoals ik zie al bijna zo ver.

Je kan toch 2 snijlijnen op de ton tekenen net naast de tekst en aan de achterkant een andere texture zetten c.q. een kleur toekennen?

3D tekst kun je ook gebogen maken zie:
viewtopic.php?f=39&t=1612

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 21 mei 2010, 10:10 

Ik wil ook nog weleens smokkelen door de texture gewoon veel breder te maken dan nodig. Dat 'vreet' vrijwel geen extra kB's en je hoeft niet met extra snijlijnen te werken. Maar goed, ik smokkel graag ;)

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 21 mei 2010, 10:39 

Guys,

Klopt allemaal.
Extra lijnen zetten, smokkelen, shape bender gebruiken. Maar dat zijn in mijn ogen even "noodmaatregelen".

Mischien is er (nog) geen makkelijker weg dan via deze omwegen hoor, maar ik dacht laat ik het de SU-gemeente eens voorleggen, mischien.....

(Voorlopige) Oplossing:
twee lijnen en geprojecteerde texture

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 23 mei 2010, 10:06 

Netjes! Zag dat je bezig was met een heel complex van bunkers etc. Als je je ooit verveeld is de IJssellinie nabouwen ook wel een leuke klus. Ziek idee uit de koude oorlog om maar tig Nederlanders te laten verzuipen als de Russen er aan zouden komen. Relatief onbekend maar indrukwekkend om te zien en het verhaal er achter te horen.

En in die tijd was de kennis toch wat beperkter of de bevolking wat goedgloviger dan nu als je de posters zag in de bunkers.. :?

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Uitdaging .........
BerichtGeplaatst: 23 mei 2010, 11:06 

Hoi OzBoz,

Klopt de ideen waren wat aan de "waanzinnige" kant. Maar dat vind ik juist het fascinerende aan deze bouwsels. Als je nagaat wat voor idee er was en nog is om een x aantal mensen op te sluiten onder de grond voor het geval dat. De enorme hoeveelheid bouwmateriaal die geplaatst is etc.

Bunkers zijn een moderne ruïnes van mischien wel de "schaduwzijde van de mens".

Maar vergeet niet, men had ook totaal geen idee wat te doen. Wegkruipen is dan één oplossing. Duitse bunkers hadden binnen een waarschuwing hangen dat je de muren niet anraken moest wanneer de bunekr onder schot lag. De drukgolf door de grond ! zorgde voor een heftige reactie van de muren. Zat je er tegen aan dan brak je geheid een aantal botten.

Dat was toen. Ik ben met een project bezig waar een "moderne 1950 " atoombom bestendige bunker in zit. Met de bouw is rekening gehouden met deze aardschok: het hele complex kan 3m elke kant op bewegen. Dat was wel genoeg dacht men toen. Maar niemand heeft dus gedacht aan de mensen in dat ding wanneer de muren zich 3m verplaatsen........

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 23 mei 2010, 11:45 

Ik ben recent in een duitse bunker geweest en daar mocht je de muren niet aanraken ivm de radioactieve lichtgevende verf. Die bunkers zijn trouwens nog steeds actief mocht er ooit een atoom oorlog komen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]