Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

• Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
  Afdrukweergave

Video in Sketchup
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06 apr 2010, 11:40 

Hallo mensen,

Ik wil graag weten of het mogelijk is om een video te importeren in Sketchup?

Op deze wijze wil ik namelijk een video als texture of iets dergelijks gebruiken, zodat een tv ook daadwerkelijk beeld bevat:)

Dit is natuurlijk de eerste opzet, hierna wil ik het nog uitbreiden...

Ik kan zelf niet echt iets vinden hierover en hoop dat iemand hier me kan helpen.

Groetjes,
killabb

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Video in Sketchup
BerichtGeplaatst: 06 apr 2010, 12:19 

:welkom: Neen, dit is helaas niet mogelijk. Twee manieren om het effect toch voor elkaar te krijgen zijn:
- In een videobewerkingsprogramma (bijvoorbeeld Adobe Premiere) het vlak waarin je bewegend beeld wil te motion-tracken en daar het videobeeld inpassen
- Het videofragment dat je wil gebruiken opdelen in een hele hoop screenshots, en deze door middel van zichtbaar/onzichtbaar maken in een hele hoop losse scenes in Sketchup uiteindelijk als bewegend beeld te krijgen. Vereist echter een hoop rekenwerk en gepuzzle :D

Ben benieuwd of je de uitdaging aan durft te gaan :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 06 apr 2010, 12:35 

Tnx!

Maar het is dus ook niet mogelijk om een animated gif te gebruiken?
En er bestaat echt geen plug-in hiervoor?
Als ik alle images in losse scenes ga zetten, dan wordt het wel een karwei om dit iedere keer in te voegen, vooral op een framerate van 24 bijvoorbeeld :o

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 07 apr 2010, 16:54 

Nope, het spijt me echt, maar animated gifs zijn niet mogelijk. Ook is er bij mijn weten geen plugin die dit voor je kan doen, en ik ben redelijk op de hoogte wat plugins betreft. Er is wel een aantal plugins dat het hele camera-/scenewerk wat vergemakkelijkt, maar of die je hierbij zullen helpen weet ik niet.

Als je vrij bent in het kiezen wat er op het beeld komt te staan dan zou je het natuurlijk zo kunnen kiezen dat een loop niet al te veel opvalt, zoals CNN-beelden van een persconferentie of een fragment uit een videoclip. Dat zou in ieder geval schelen in het aantal layers die je hidden/unhidden moet maken, hoewel je wel nog steeds scene voor scene de camera zou moeten aanpassen.

Ik denk toch echt dat je beste optie is om het in postproductie te doen met bijvoorbeeld Premiere of After Effects. De vraag is natuurlijk wel of je het gaat renderen of niet. Als je de animatie rendert wil je ook dat het beeld licht op de omgeving werpt en eventueel gereflecteerd wordt, dat is wat pittiger om in post te doen (maar niet onmogelijk).

Succes!

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]