|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
het roterende sketchup mannetje
Auteur |
Bericht |
Kahn
|
Geplaatst: 18 nov 2009, 17:33 |
|
|
zoals iedereen waarschijnlijk al gemerkt heeft staat er bij de oorsprong in sketchup een mannetje getekend. hoe je ook draait of keert... je bekijkt dit mannetje steeds langs de zelfde kant want de stiekemerd draait gewoon vrolijk mee. nu vraag ik me af of je zelf ook dingen zo kan tekenen dat ze steeds meedraaien. het mannetje staat in een component, als je binnen deze component wat tekent dan draait de eigen tekening mee. weet iemand waar je zelf dergelijke dingen kan instellen bij een zelfgemaakte component?
bedankt -kahn-
|
|
Omhoog |
|
Re: het roterende sketchup mannetje
Chris
|
Geplaatst: 18 nov 2009, 19:09 |
|
|
Zodra je een component maak, krijg je een pop-up te zien waar je eventueel een naam en een beschrijving kan zetten. Hier staat ook "Always face camera". Gewoon hier een vinkje voor zetten. Hou wel in de gaten dat deze roteert met het beeld mee over de component axes die ingesteld staan zodra je het component maak, meestal links onder. Klik even op "set component axes" om de as in te stellen waar het component om moet draaien.
Succes!
|
|
Omhoog |
|
truffel
|
Geplaatst: 23 nov 2009, 10:09 |
|
Geregistreerd: 02 maart 2007, 20:01 Berichten: 759 Woonplaats: Oss
|
Ik heb een soortgelijke vraag. Dat 2D mannetje op de fiets draait steeds mee. Ik wil dat dat mannetje op de fiets vast blijft staan dus niet meedraait. Hoe stel ik het in? Met camera-functies lukt het niet.
_________________ truffel
|
|
Omhoog |
|
Chris
|
Geplaatst: 23 nov 2009, 17:07 |
|
|
Eigenlijk hetzelfde, alleen klik je met rechts op het component (de fiets), dan kies je "explode", en maak je er met dezelfde gang weer een component van, alleen vink je "always face camera" niet aan.
En natuurlijk ook succes!
|
|
Omhoog |
|
truffel
|
Geplaatst: 26 nov 2009, 12:16 |
|
Geregistreerd: 02 maart 2007, 20:01 Berichten: 759 Woonplaats: Oss
|