Zo'n dertig jaar geleden heb ik voor mijn zoon een houten hijskraantje gemaakt. Vorige week werd zijn zoontje, mijn kleinzoon dus, drie en ter gelegenheid daarvan heb ik weer zo'n zelfde hijskraantje gemaakt. Misschien zijn er leden met een kind tussen drie en vijf die zo'n houten hijskraantje zouden willen maken en daarom hierbij een jpg van de Su-tekening. Na enig zoeken bleek dat het renderprogramma Hypershot hier waarschijnlijk niet bekend is en daarom ook maar even een afbeelding van het kraantje in Hypershot. Inmiddels heb ik Kerkythea geïnstalleerd, maar dat vind ik zo ingewikkeld dat Thea in de kerk mag blijven en ik blijf renderen met Hypershot. Ik heb trouwens een educatieve versie die ongeveer 100 dollar per jaar kost.
Hierbij een paar afbeeldingen van de kraantjes en een foto van het oude en en het nieuwe exemplaar. Als iemand geïnteresseerd is, krijgt hij op verzoek de originele Su-tekening, om de maten vanaf te halen. De constructie ervan is trouwens supereenvoudig, geen moeilijke zwaluwstaarten of vergelijkbare verbindingen.