|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
achteraf een glooiend terrein maken?
Auteur |
Bericht |
rvdkruk
|
Geplaatst: 13 jul 2009, 15:24 |
|
|
Hoi,
Ik ben al een tijdje bezig met een stedenbouwkundig plannetje binnen een bestaand gebied. Bij aanvang heb ik alle infra+opstallen op 1 vlak geplaatst. Bij nader inzien wil ik nu toch wat hoogteverschillen en "glooing" in het maaiveld gaan aanbrengen. Het maaiveld bestaat inmiddels uit veel verschillende vlakken (weg, fietspad, groen, water etc.) Is er een handige manier om dit aan te pakken?
|
|
Omhoog |
|
Re: achteraf een glooiend terrein maken?
Maarten85
|
Geplaatst: 30 jul 2009, 9:28 |
|
|
Als je al vlakken hebt, kun je die eenvoudig omzetten naar een terrein met de tool "from contours" uit de Sandbox. Het toolboxje Sandbox staat standaard uit, deze moet je aanvinken bij Extentions.
Vervolgens leg je de afzonderlijke vlakken op de hoogte die je wilt hebben. Dan de vlakken verwijderen en de lijnen laten staan, alle lijnen selecteren en dan op from contours klikken. SU maakt dan zelf een aparte group met één terrein. deze kun je nog aanpassen met de smoove en add detail tools.
Hopelijk kom je er zo uit? Ik heb nu niet de gelegenheid om wat voorbeeld plaatjes te schieten.
_________________ Lange dagen en aangename nachten - Steven King
|
|
Omhoog |
|
Re: achteraf een glooiend terrein maken?
Maarten
|
Geplaatst: 31 jul 2009, 14:03 |
|
|
mocht je er een oplossing voor vinden hoor ik dat graag...
Bovenstaande oplossing ziet er namelijk niet uit als fietspaden etc eenmaal aanwezig zijn.
|
|
Omhoog |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|