wverveer schreef:
......maar weet je of ik (als ik na die 8 uur toch een keuze moet maken) problemen krijg met zo'n illegale versie?
Niet online / of geen toegang tot databases,,,.....??
"grappig" dat je het hier over een illegale versie hebt.
M.I. wordt er uiteindelijk wel degelijk 'over je schouder' meegekeken als je b.v. in 3DW (3D-warehouse) van Google één van de honderdduizend modellen download. Ik raad het je af!!!!!!
(Gewoon handige lui die wat aan je willen verdienen door je een gekraakte pro te willen verkopen).
Over SU6 hoef ik het eigenlijk niet te hebben. Gepasseerd station.
De vraag is: heb je SU7-pro nodig? Of kan je met SU7-free vooruit?
a) SU7 pro heeft wat meer export mogelijkheden dan. Sommige zijn legaal op te lossen. Import is gelijk aan SU7-free.
b) SU7 pro heeft als aanvullend pakket 'Layout' om tekeningen/presentaties mee te maken. Je moet SU toch eerst leren gebruiken om hier überhaupt wat mee te kunnen. Dus (nog lang) niet nodig.
c) In SU7 kan je DC's maken, dynamische componenten. Niet beslist nodig als je begint. Er wordt een soort programmeer inzicht van je verlangd om op componenten los te laten. Het is wat lastig en ik krijg de indruk dat veel SU-pro gebruikers het links laten liggen of na korte tijd afhaken. SU is op zichzelf al een geweldig programma dat z'n weerga nauwelijks kent. Het wordt ronduit onderschat.
DC's zijn echter WEL gewoon te gebruiken in SU7-free.
Dan de SU7-pro TRIAL versie. Dat zou ik niet doen. Je kan beter eerst leren SU te gebruiken om later nog acht uurtjes ter beschikking te hebben om de extra's uit te proberen. Je komt er in het begin beslist NIET aan toe.
Voor zowel free als pro zijn de vele plugins beschikbaar om SU veel extra's in functionaliteit te geven.
(de plugins zijn voor beide versies te gebruiken.)
Ik heb zelf een klein jaartje zonder dit alles met SU5 en SU6 gewerkt en later SU7-free en kon nagenoeg alles modelleren. Alleen (gratis) plugins zouden me wat hebben kunnen helpen. Mijn bewuste keus om SU volledig te doorgronden.
Ga voor SU7-free en vermijd onnodig gedonder.
Succes,
Wo3Dan