Voor $10 heb ik gisteren
BoolTools aangeschaft en wil bij deze even een topic openen voor wat bevindingen. Ik denk namelijk dat hij voor de architecten onder ons die ook raar wat raardere vormen gebruiken wel van pas kan komen en erg veel tijd kan schelen.
Een introductie staat op de URL maar wat het doet is vrij simpel. Het 'telt' vormen bij elkaar op, haalt ze van elkaar af of zorgt dat het stuk waar ze overlappen als netto resultaat overblijft. Zeker bij complexere vormen kan dit erg veel tijd schelen in mijn optiek.
Een testje van net:

Hier heb ik setje vormen gemaakt, daar vervolgens een groep van gemaakt. Een rond dak (or whatever) getekend en vervolgens dak - ronde vormen = resultaat. Dit doet ie erg netjes. Hier was mijn computer wel 8 minuten druk mee maar dat had te maken met het aantal segmenten (48 per boog) en het feit dat ik niet zo heel intelligent het totaal plaatste terwijl ik natuurlijk net zo goed de repeterende vorm 1x kon toepassen en daarna component kon fixen.
Hoe dan ook, ik had dit in 8 minuten niet gered

Kan overigens ook leuk zijn icm met de nieuwe dynamic components. Als je een grappige structuur oid hebt gemaakt.
Tot zover start topic, ik ga er nog eens verder mee stoeien.