Da's raar, ik had hier vanmiddag uitgebreid op gereageerd en nu zie ik mijn post ineens niet meer

Nog maar een keer hetzelfde verhaal dan:
Onwijs leuk initiatief! Enorme uitdaging denk ik, maar daarom des te leuker. Ik heb me nooit zo verdiept in WO I, het lijkt dat dat stuk van onze geschiedenis toch een onderschoven kindje is door alles wat enkele decennia later gebeurde.
Ben het eens met Wim, het is een lastig project en je moet een goed plan hebben om alle
ifs, buts and whens te dekken, vooral wanneer je het wil integreren in een educatieve omgeving.
(Vooruitlopend op de zaken)
Qua lesprogramma heb ik het gevoel dat een project als dit het best tot zijn recht komt als het multi-disciplinair ingezet wordt. Dat verschillende 'vakken' hier aan meedoen.Leerlingen krijgen les in tekenen (zo heette het in mijn tijd tenminste, nu zal het wel 'culturele vormgeving' of iets dergelijks heten), geschiedenis en IT, maar zelden worden die elementen gecombineerd. Ik kan me heel goed voorstellen dat de computer-minded leerlingen hierdoor een hernieuwde interesse in geschiedenis ontwikkelen, de creatieve leerlingen eens wat vaker naar IT kijken etc etc. Daarnaast kan elke docent zijn eigen gedeelte op zich nemen.Terug naar de realiteit: Leuk project, ik wil graag helpen waar ik kan. Stel me beschikbaar om mee te denken, maar ook mee te doen. Foto's restaureren, eventueel in te kleuren, voor gebruik als texture of referentiemateriaal. Ook het modelleren lijkt me leuk (zoals Gijs ook al zei), maar van wat ik begrijp wordt dat een taak van de leerlingen.
Ben benieuwd!