Citaat:
Ik denk dat rommelige SU tekeningen meer door de tekenaar komt dan door SU. Maar dat is mijn mening
Hiermee ben ik het roerend eens.
Heb zelf met Auto Cad vanaf het aller eerste begin gewerkt, deze dure teken software heeft nooit uitgeblonken in 3D tekenwerk. Daarnaast heb ik veel ervaring met MultiGen Creator, deze software kostte jaren geleden $ 50.000,- en aan onderhoudscontract $10.000,- p/j. Tegenwoordig betaal je hiervoor nog ongeveer $ 30.000,-.Met deze software maak je 3D modellen voor realtime simulatie.
Ondanks het enorme prijs verschil doet SU niet onder voor deze software als het om 3D tekenwerk gaat. Maar als er mensen mee werken die niet goed weten wat ze doen dan wordt het eindresultaat nooit goed. Als men de polygonen niet goed op elkaar laat aansluiten dan zal dit zowel bij het renderen als in een RT simulatie te zien zijn. In beide gevallen klopt de shading niet. Ik heb dit al eerder aangegeven op het forum
http://www.sketchupforum.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=795&st=0&sk=t&sd=a&start=15Heb veel tekenwerk van andere gezien voor mijn werk, vaak was er iets mis mee en soms was er eigenlijk niets meer mee te doen en moest het overgedaan worden. De software kan nog zo duur zijn maar als je er niet mee kan omgaan dan helpt dat niet echt. De basis principes voor het vervaardigen van een goed 3D model zijn vaak niet bekend.
In mijn ogen is het grote voordeel van SU, de eenvoud en de prijs en er kan heel veel mee gedaan worden. Ook ik mis soms bepaalde functionaliteit maar er is altijd een andere manier mogelijk om je doel te behalen.