Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
  Afdrukweergave

Google Earth
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 09 jul 2007, 16:41 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Afbeelding

"'Voor iedereen die er ooit van heeft gedroomd om te kunnen vliegen...'" – New York Times

Google Earth is een (gratis) te downloaden programma van Google, waarmee u de gehele wereld vanuit de ruimte kunt bekijken. Op groote hoogte worden sattelietbeelden gebruikt. Naarmate u dichter bij de aarde in de buurt komt ziet u luchtfoto's. Zoals ik al zei is de hele wereld te bekijken, daar moet wel bij worden gezegd dat niet elke plek met een even goede kwaliteit te bekijken is.

Tevens is, door het gebruik van hoogtedata, de hele aarde in 3D te zien. Dus u kunt langs of over de Mount Everest vliegen!

Alle Amerikaanse steden zijn geheel in 3D te bekijken, dus ook alle gebouwen. Enkele andere steden hebben dit ook, waaronder (als enige in Nederland) Amsterdam. Via 3D Warehouse kunt u meer en getaileerdere gebouwen downloaden. U kunt ook zelf gebouwen maken via Google SketchUp.

De download is maar 15 MB groot (gratis versie), want de foto's worden via internet op uw computer weergeven. Dus u hoeft geen grote bestanden te downloaden.

AfbeeldingDownload Google Earth (Gratis)
AfbeeldingKoop Google Earth Plus ($ 20)
AfbeeldingKoop Google Earth Pro ($ 400)

De beelden zijn ook te bekijken via http://www.maps.google.nl, maar dan heeft u veel minder functies en de kwaliteit is lager dan wanneer u het programma download.

Hoe oud zijn de beelden van Google Earth?
De beelden worden met enige regelmaat vervangen. De meeste beelden zijn één tot drie jaar oud.

Worden de beelden in Google Earth realtime vastgelegd?
Nee, de beelden zijn niet "live" en bewegen niet.

Waarom zijn sommige beelden wazig?
Niet alle delen van de wereld zijn met een even hoge resolutie gefotografeerd. Hoe verder u inzoomt hoe waziger de beelden worden. Google is bezig om zijn beelden te verbeteren.


Laatst bijgewerkt door gijs op 16 aug 2007, 12:12, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Google Earth
BerichtGeplaatst: 09 jul 2007, 18:01 
Offline

Geregistreerd: 02 maart 2007, 20:01
Berichten: 759
Woonplaats: Oss
gijs schreef:
Afbeelding

"'Voor iedereen die er ooit van heeft gedroomd om te kunnen vliegen...'" – New York Times

AfbeeldingDownload Google Earth (Gratis)
AfbeeldingKoop Google Earth Plus ($ 20)
AfbeeldingKoop Google Earth Pro ($ 400)


Ik heb jarenlang donaties voor de plus betaald.
De meerwaarde is dat je met bv. Garmin je afgelegde tracks of routes op GE kan zetten. Mijn ervaring is dat het niet zo nauwkeurig is.
je bent dan ook lid van hun forum waar je veel gebouwen kunt downloaden en op GE kunt zetten maar dan kun je nu ook met 3dwarehouse.

GE Pro is meer voor bedrijven.

_________________
truffel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 09 jul 2007, 20:14 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 13 jun 2007, 16:45
Berichten: 96
Woonplaats: Nieuwegein
Ik vind het een mooi programma,
vooral sinds de update van ong 6 maanden geleden toen nederland veel beter werd.
nu kan ik teminste me eigen huis zien.

Ik gebruik het vooral veel om tekijekn hoe ik naar bepaalde mensen moet fietsen ofzo ;)
heel handig!

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 15 jul 2007, 13:56 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Afbeelding

Sinds kort is er een nieuwe dienst van 3D Warehouse beschikbaar in Google Earth genaamd: Best of 3D Warehouse. Je kunt deze optie aanzetten via:

Afbeelding

3D Warehouse
Dit zijn gebouwen die door Google zijn geselecteerd uit het 3D Warehouse. Meestal zijn dit gebouwen van redelijk goede kwaliteit.

3D Buildings
Als je dit aanzet zie je gebouwen zonder textures. Dit kan niet in alle steden, maar in ieder geval wel in heel Amerika en Amsterdam.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Google Maps
BerichtGeplaatst: 16 jul 2007, 8:32 
Offline

Geregistreerd: 03 maart 2007, 14:01
Berichten: 47
Woonplaats: zoetermeer
Het andere programma van Google is Google Maps is ook gaaf programma.
Dit zijn de zelfde foto's maar dan alleen plat in 2D .
Maar hierin is de een functie bijgekomen om op straat nivo te kijken en wel 360 graden om je heen te kijken, en tevens kan je door deze straat wandelen en zowel om je heen kijken als inzoemen op een onderwerp wat je aandacht trekt.
Deze funtie is helaas alleen nog maar in bepaalde steden in de USA van toepassing maar dit zal wel snel veranderen in de toekomst.

groetjes boucra :yay:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO