Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

• Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
  Afdrukweergave

[GM] Muziekcentrum
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29 apr 2007, 23:12 
Site Admin

Muziekcentrum

Gebouw+inrichting: Muziekcentrum waar lessen en kleine uitvoeringen gegeven worden. (entree, zaaltje(s), foyer, gangen, toiletgroep, administratieruimte e.d.)
Waar dit op uitdraait weet niemand.
Een ieder kan aan het model verder sleutelen. Je mag passen maar dan sluit je weer achter aan in de lijst. Beurt ruilen mag niet. (Wie het eerst komt die het eerst maalt, bij de "inschrijving") Geen reeds bestaande dingen kopiëren.

(beschikbare tijd: geen flauw idee, het gaat om de inventiviteit bij het werken met SU)

p.s. om een idee te krijgen zie:
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... 9864c71206
Dit is verre van af. Bovendien zitten hier wel gekopiëerde componenten in. (Het doel was anders.)

Om mee te doen post je hieronder een berichtje. Je krijgt 2 dagen de tijd om het model aan te passen. (1e poster mag het model opstarten.)

Regels:
- Er mag niets uit het model gewist worden, tenzij het een muuropening betreft mag de muur deels verwijderd worden.
- Ik wil geen kritiek op vorige tekenaars (m/v), de 1 beheerst SU beter als de ander, en het is juist om van elkaar te leren c.q. elkaar dingen te leren
- scenes mogen aangemaakt worden als je weet hoe dit moet, wissen mag niet
- in lagen tekenen mag, maar is niet verplicht.
- probeer niet te complexe ronde vormen te gebruiken aangezien dit geheugen vreet.
- ben ik nog regels "vergeten" post ze maar.

Met dank aan Wo3Dan voor het onderwerp.

Laatst bijgewerkt door PeterW op 13 jun 2007, 19:22, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 01 mei 2007, 10:44 
Site Admin

Zal ik dan maar eens beginnen?

EDIT: Ik heb even één vraagje, bedoelen jullie met components ook de components van Google? Of mogen we die wel gebruiken?

Laatst bijgewerkt door gijs op 01 mei 2007, 11:03, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 01 mei 2007, 10:52 
Site Admin

gijs schreef:
Zal ik dan maar eens beginnen?

Ga je gang ;)

2 dagen, en dan posten op 3dwarehouse of naar mij sturen, dan zet ik hem op de ftp. 2e lijkt me beter.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 01 mei 2007, 21:28 
Site Admin

JE KAN JE NOG AANMELDEN
JE KAN JE NOG AANMELDEN

Ik moet helaas iemand anders laten beginnen met het muziekcentrum. Ik ben namelijk morgen de hele dag weg, dus ik heb geen tijd om iets in elkaar te zetten. Vandaag ook nog niet gelukt. Dus iemand anders kan zich aanmelden!

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 12 mei 2007, 19:44 

ts nogal stil in deze topic, ik zal maar eens intatief te nemen.

muziekcentrumgebouw krijgt een vorm van muzieknoot

Afbeelding

zijn jullie mee eens met deze basismodel?

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 13 mei 2007, 12:14 
Site Admin

tyto schreef:
zijn jullie mee eens met deze basismodel?

Ziet er leuk uit ja. Als je het .SKP bestand hier post kan iemand anders verdergaan. Of je kan zelf nog wat doen natuurlijk :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 16 mei 2007, 17:22 

heb niet veel meer aan gedaan.

ik laat het nu over aan julle.
http://rapidshare.com/files/31639665/mu ... m.skp.html

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 16 mei 2007, 18:03 

Ziet er leuk uit! Ik heb het eens gedownload, maar de maten lijken me wat raar..

Het is namelijk ongelofelijk groot! 5 meter hoog, dat zou nog kunnen, 2 verdiepingen, hoewel dat wel heel erg veel werk wordt bij inrichten, en dat is denk ik het handigste met layers, ik weet niet of iedereen hier mee om kan gaan. En dan zijn de muren ook nog eens een halve meter dik, moet het de oorlog overleven? :P

Is het niet handiger het even te scalen, naar de helft? Dus 1 verdieping, buitenmuren van 25 centimeter wat bijna klopt (beetje dun volgens mij maar dat maakt verder niet uit) en wat minder ruimte, wat makkelijker in te richten..

Het is maar een voorstel, en ik weet ook niet of ik mee ga doen met dit project, maar alsnog, ik meld het even ;)

Edit: Ik denk dat het leuk is van de ronde dingen, ik weet niet precies hoe ze heten, soort van schouwburgen te maken, dus met podium en heeel veel stoeltjes.. deze vorm lijkt me daar het meest geschikt voor, met stoeltjes die allemaal naar het podium wijzen, zeg maar in een soort van boog. Goed idee?

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 16 mei 2007, 18:30 

s1mon schreef:
Ziet er leuk uit! Ik heb het eens gedownload, maar de maten lijken me wat raar..

Het is namelijk ongelofelijk groot! 5 meter hoog, dat zou nog kunnen, 2 verdiepingen, hoewel dat wel heel erg veel werk wordt bij inrichten, en dat is denk ik het handigste met layers, ik weet niet of iedereen hier mee om kan gaan. En dan zijn de muren ook nog eens een halve meter dik, moet het de oorlog overleven? :P

het is geen 2 verdieping, gewoon hoge plafond, komt goed uit voor echo voor muziek?

Citaat:
Is het niet handiger het even te scalen, naar de helft? Dus 1 verdieping, buitenmuren van 25 centimeter wat bijna klopt (beetje dun volgens mij maar dat maakt verder niet uit) en wat minder ruimte, wat makkelijker in te richten..
verder laat ik het aan jou over, je kan de muren wat aanpassen of zo.

Citaat:
Het is maar een voorstel, en ik weet ook niet of ik mee ga doen met dit project, maar alsnog, ik meld het even ;)

waarom niet? het is maar 2 dagen werk, je bepaalt zelf hoeveel werk je insteekt.

Citaat:
Edit: Ik denk dat het leuk is van de ronde dingen, ik weet niet precies hoe ze heten, soort van schouwburgen te maken, dus met podium en heeel veel stoeltjes.. deze vorm lijkt me daar het meest geschikt voor, met stoeltjes die allemaal naar het podium wijzen, zeg maar in een soort van boog. Goed idee?

dat is ook precies wat ik dacht. 2 ronde ruimte is voor muziekopvoering met stoelen; schouwburg dus. die rechte vierhoek vanuit noorden en zuiden is een grote toegangshal met repetitie met mooie pilaren. daar kan je je zich aanmelden voor een kleine oefenruimtes op 2e verdieping of een kaartje kopen voor schouwburg muziekopvoering.

maar ik bedoel neit dat je dit allemaal moet doen, zelfs je hoeft alleen maar misschien de muren binnen de gebouwen neerzetten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 22 mei 2007, 8:19 

hoe zit het nu ermee?

:cry:

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 15 jun 2007, 15:32 
Site Admin

Ik zou het niet weten... Ik geloof dat dit niet zo'n interessante opdracht is voor de meeste onder ons. Of iedereen is dit topic vergeten :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 13 okt 2007, 14:58 

ik denk het 2e gijs

3D Designer
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 05 nov 2007, 22:26 

op schaal??

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 05 nov 2007, 22:32 
Site Admin

ValvV schreef:
op schaal??

Het moet wel ongeveer op schaal getekend worden ja.

Als je een stukje wil tekeken ga je gang :P

Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 06 nov 2007, 18:50 
Site Admin

Als er hier nu ook nog een winnaar uit zou komen zou iedereen opeens iets heel moois maken :P

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]