Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
  Afdrukweergave

All supported modern Villa
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 30 jun 2010, 11:34 
Moderator
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2008, 16:49
Berichten: 433
Woonplaats: Den Haag
Hey!

Aangezien ik ook weer eens wat tijd vrij heb ben ik eens begonnen met een woning, dat onafhankelijk is wat nutsbedrijven.

Het geheel wordt opgetrokken uit beton en kunstof. Ik ben eerst maar eens gaan schetsen, maar uiteindelijk heb ik toch maar even een modelletje gemaakt.

De vrije vorm wordt ter plaatse gestort gewapend beton. Aangezien dit natuurlijk nooit kan blijven staan komen er een paar kolommen in het huis.
De vorm heeft een maat van 25 cm rondom. Hier wordt 10 cm isolatie aan toegevoegd (zeer veel dus), waarna deze weer wordt bekleed met een betonnen laag.
De kleinere vorm aan de rechterzijde wordt de entree.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De zijkanten worden afgewerkt met een laag kunstof, waar de kozijnen achter komen.
Hoop snel weer wat tijd vrij te hebben! :yay:

Jordy

_________________
Afbeelding

http://www.VV3D.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: All supported modern Villa
BerichtGeplaatst: 30 jun 2010, 11:58 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
leuk ontwerp!
goed bedacht al.
ik vind persoonlijk wel dat het een enorm blok wordt. (blok kan ik niet zeggen, omdat het rond is, maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel)
het is vrij groot. dat is niet erg natuurlijk maar omdat het maar 1 vaste vorm heeft, vind ik dat het een groot rond 'blok' wordt.

maar ben benieuwd hoe het eruit gaat zien als de kozijnen erin zitten.
wordt dat gene wat nu open is allemaal glas?
ben ook wel benieuwd (als het ooit eens gebouwd wordt) hoe het eruit ziet als ze het gaan storten :P

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: All supported modern Villa
BerichtGeplaatst: 30 jun 2010, 18:22 
Moderator
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2008, 16:49
Berichten: 433
Woonplaats: Den Haag
Haha ja die bekisting wordt nog een heel karwij! :P
Maarja, het meeste wat open is worden kozijnen ja, met glas.
Maar ik ben er nog niet helemaal uit..

Een blok wordt het wel een beetje, maar dat is ook het beste ivm opwarmen, en warmte binnenhouden.
De vorm wordt wel gebroken aan de linkerkant..
:D
Jordy

_________________
Afbeelding

http://www.VV3D.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: All supported modern Villa
BerichtGeplaatst: 30 jun 2010, 18:45 
Moderator
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2008, 16:49
Berichten: 433
Woonplaats: Den Haag
En dit wordt de constructie:

Afbeelding

Ik wil graag dat het straks allemaal klopt, daarom is de constructie zeker een belangrijk deel.
Op deze H profielen komen eerst kanaalplaten, een druklaag, en de afwerkingslaag. De stalen profielen blijven in het zicht op de begane grond, welke 4 meter hoog is. :)

Jordy

_________________
Afbeelding

http://www.VV3D.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: All supported modern Villa
BerichtGeplaatst: 30 jun 2010, 21:08 
Moderator
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2008, 16:49
Berichten: 433
Woonplaats: Den Haag
De kanaalplaten liggen op hun plek, de trappen zijn geplaatst, 2 vloerpakketten liggen erin, en de wanden op de etage zijn neergezet.

De foto's spreken denk ik voor zichzelf.

Ik twijfel nog wel of ik de kromming door moet zetten naar de andere kant? Dus herhaling.. Iemand tips?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het volgende is eens kijken naar de kozijnen, dat gaat nog best lasting worden voel ik zo.... :P

Jordy

_________________
Afbeelding

http://www.VV3D.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: All supported modern Villa
BerichtGeplaatst: 30 jun 2010, 22:55 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
Ziet er goed uit. Je hebt wel veel vrijetijd volgensmij. Je bent wel snel met je plaatjes :P
Hoe heb je bepaald hoe de constructie komt. Kijk je dan ongeveer waar de druk komt?

Ik zou als tip geven om de andere tegenovergestelde hoek ook schuin te maken. Ik denk dat het dan minder een groot blok maakt. Ik weet niet of je dan uitkomt met je indeling die je bedacht had.
Maar het ziet er al nice uit!

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: All supported modern Villa
BerichtGeplaatst: 01 jul 2010, 10:54 
Moderator
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2008, 16:49
Berichten: 433
Woonplaats: Den Haag
Veel vrije tijd heb ik zeker niet, zit midden in mn tentamenweek..
Maar ik heb gewoon op papier wat ik wil, dus dan gaat het vrij snel.

De andere kant benadruk ik inderdaad toch maar met nog een ronding.

De constructie ligt op een grid. Op de constrcutie passen weer precies de wand van de etage. Hier zijn dus de grootste krachten aanwezig. De H profielen hebben de maat 0,375 x 0,375 wat hem een HE400B profiel meegeeft. Dat moet ook wel, wat het dak is erg zwaar.

Ik ga dit weekend beginnen met het uitwerken van het bestek in autocad. :yay:

Jordy

_________________
Afbeelding

http://www.VV3D.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: All supported modern Villa
BerichtGeplaatst: 01 jul 2010, 20:24 
Moderator
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2008, 16:49
Berichten: 433
Woonplaats: Den Haag
Hier weer een update...

Vandaag heb ik de indeling nogmaals veranderd, en wilde ik werken aan de gevel.
Ik kon kiezen voor een kozijn, of voor het spider system. Ik heb dan ook voor die laatste gekozen, omdat dat veel mooier is, en je bijna geen kozijnen hebt.

Hier zie je hoe dat eruit ziet:
Afbeelding

Afbeelding

Wat je direct ziet is dat die kolom wel heel erg groot is! Een HE400B zoals ik al eerder zei heeft natuurlijk veel dunnere flezen. Ik ben ze nu aan het transformeren naar een HE360B, met flenzen van 2,1 mm. Dat ziet er direct al veel beter uit.

Dit wilde ik eerst voor de ramen als zonnewering:

Afbeelding

Maar daar ben ik nog niet helemaal uit, omdat ik wel heb gekozen voor een strakke gevel.
Ook moet ik nog kijken naar de overgang van de verdiepingen, want daar is het niet geheel geluidloos. (zie foto 1) Niet te vergeten dat er dingen naar beneden kunnen vallen.
Genoeg om nog over na te denken dus..
Tips van jullie kant?

Jordy

_________________
Afbeelding

http://www.VV3D.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: All supported modern Villa
BerichtGeplaatst: 01 jul 2010, 22:06 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Erg cool!! Je eerste post deed me weer herinneren toen ik met dat organische huis begon. Beetje lastig om zo te zien, maar ik zou (als daar ruimte/plek voor is het ook wel tof vinden als je gedeeltelijk zwevend is en je onder niet alleen maar tegen beton aan kijkt maar ook een stuk hebt waar je tot het bovenste plafond kan kijken. Maakt het voor mijn gevoel spannender, zeker omdat het verder zo'n mooie lichte, open structuur is. Maar cool, ben benieuwd!

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: All supported modern Villa
BerichtGeplaatst: 01 jul 2010, 22:21 
Moderator
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2008, 16:49
Berichten: 433
Woonplaats: Den Haag
Hey!

@ ozboz, ik heb er over nagedacht om een vide erin te gooien, maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Ivm geluidsoverlast en de keuken op die plek wordt dat niet aangenaam. Ik ben er nog niet helemaal uit, het zou zou maar kunnen.

Hier wel een paar plaatjes, met toelichting. De laatsten van vandaag :D

Hier een plaatje van hoe de gevel nu de vloer van de etage raakt. Ook het gleufprobleem is opgelost. Ik heb er een glazen plaat op gemonteerd. Ook als je kijkt naar de stalen profielen, deze lijken nu een stuk realistischer.

Afbeelding

Hier zie je de zonnewering. Ik twijfel nog over de kleur. Aan de andere kant is het wel weer een mooi contrast. Je kunt ze heen en weer schuiven, tot 1 grote stapel, zodat je van de zon kunt genieten als je dat wilt. Verder zie je dat de lamellen omhoog getrokken kunnen worden.

Afbeelding

hier nog 2 andere, zonder beschrijving:

Afbeelding
Afbeelding

Groeten Jordy

_________________
Afbeelding

http://www.VV3D.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: All supported modern Villa
BerichtGeplaatst: 01 jul 2010, 22:40 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
j0rdyyy schreef:
Hey!

@ ozboz, ik heb er over nagedacht om een vide erin te gooien, maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Ivm geluidsoverlast en de keuken op die plek wordt dat niet aangenaam. Ik ben er nog niet helemaal uit, het zou zou maar kunnen.

Hier wel een paar plaatjes, met toelichting. De laatsten van vandaag :D
Groeten Jordy


Ik vind het echt een erg tof huis worden, ook tof dat je er zoveel details in hebt zitten, maakt het altijd stuk 'echter'. Kleur van je blinds mag wel wat grijzer zoals ook de vloer maar dat is een detail, kan altijd nog pot verf overheen ;)

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: All supported modern Villa
BerichtGeplaatst: 03 jul 2010, 21:44 
Moderator
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2008, 16:49
Berichten: 433
Woonplaats: Den Haag
Hier weer een paar renders, de vooruitgang!
Na dit even een week niets, Londen wacht op mij! :D

Ik heb eindelijk de ronde gevel erin, maar dit ging echt niet op zn makkelijkst zeg! Maarja hij zit er dus in.
Let niet op de zonnewering, deze zit nog niet op een rails! :)

Afbeelding

De keuken en de woonkamer komen in 1 ruimte. Hieronder zie je hoe ik dat gedacht had. Dit lijkt me makkelijk omdat dan de kolom wordt weggewerkt met de afzuigkap. Deze moet nog komen natuurlijk..
Verder zie je wat voor lekkere verlichte ruimte dit is! (hoewel, ik heb hem gerenderd op exterior.. (foutje) haha)

Afbeelding

En hier nog even van de andere kant

Afbeelding

Hier zie je de hal op de etage. Alles moet nog afwerkt worden natuurlijk, maar dan hebben jullie een beetje een ideeetje hoe dat gaat lopen..

Afbeelding

De volgende stappen zijn de rails voor de zonnewering, de keuken erin, de entree en de plinten van de vloer. :D

Jordy

_________________
Afbeelding

http://www.VV3D.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: All supported modern Villa
BerichtGeplaatst: 10 jul 2010, 18:22 
Moderator
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2008, 16:49
Berichten: 433
Woonplaats: Den Haag
Hier weer een update, zoals jullie misschien al wel ergens anders op het forum gelezen hebben heb ik een panorama gemaakt. De link staat verderop in deze update. Je kunt het openen met quicktime.

Dit is nu de hal geworden met de plinten. Echt superveel werk, maar het resultaat is er dan wel naar :D

Afbeelding

Verder ben ik nog steeds bezig met de rails en de ingang.. Dus ik hoop vanavond een stuk verder te komen :yay:

Oja, hierbij de link voor de panorama:
http://rapidshare.com/files/406161442/SketchUp.mov

<embed src=http://rapidshare.com/files/406161442/SketchUp.mov type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="breedte in px" height="hoogte in px"></embed>

Jordy

_________________
Afbeelding

http://www.VV3D.nl


Laatst bijgewerkt door jordyvos op 28 aug 2010, 18:21, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: All supported modern Villa
BerichtGeplaatst: 10 jul 2010, 19:52 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 29 jul 2007, 15:38
Berichten: 582
Woonplaats: Barneveld
Heb je de panorama zelf gemaakt? Heb hem nog niet geprobeerd, maar ga ik deze week zeker doen!
Gebruik je voor de plinten ook de follow me tool? Das echt een super mooie tool. Werkt heel snel en je heb binnen paar seonden je hele kamer met een plint!
Renderz zien er mooi uit. Wordt al echt realistich!
Hoe heb je de instellingen van de zon gedaan?
Ik ben achtergekomen dat als je die kleur van de zon iets grijs of zwarter maakt dat de kleuren van je model dan veel kleurrijker wordt! Moet je maar eens proberen :P

_________________
Afbeelding



Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: All supported modern Villa
BerichtGeplaatst: 10 jul 2010, 20:00 
Moderator
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2008, 16:49
Berichten: 433
Woonplaats: Den Haag
Ja de panorama heb ik zelf gemaakt :D Als je het zelf gaat doen moet je niet meer dan 1000x500 ofzo doen.. deze deed er al erg lang over. En toch is de kwaliteit erg goed! ;) haha

Maare de plinten heb ik niet met de follow me gedaan, deze gebruik ik eigenlijk alleen voor ronde dingen.. En het was heir ook niet echt nodig, te kleine stukjes allemaal:P

Maare tof dat je het mooi vind;) ben al weer druk bezig met de volgende renders :engel:

_________________
Afbeelding

http://www.VV3D.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO